Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Makedon
Byte idag batteri i larmsiren, när jag aktiverar panik funktion låter larmet ( gjorde inte innan bytet). Men när jag aktiverar genom att öppna dörren efter
20 sek. larm ljuset går igång men ingen hörs från sirenen. Läste runt på nätet och vissa säger att aktivera på nytt man ska låsa samt låssa upp tre gånger .Detta testade jag utan resultat. Måste larm sirenen kalibreras kanske med typ vida för att larm ska fungera som den ska.
Skall på semester snart så snälla kom med förslag.

//
av svda
Makedon skrev:Byte idag batteri i larmsiren, när jag aktiverar panik funktion låter larmet ( gjorde inte innan bytet). Men när jag aktiverar genom att öppna dörren efter
20 sek. larm ljuset går igång men ingen hörs från sirenen. Läste runt på nätet och vissa säger att aktivera på nytt man ska låsa samt låssa upp tre gånger .Detta testade jag utan resultat. Måste larm sirenen kalibreras kanske med typ vida för att larm ska fungera som den ska.

//
Du behöver inte göra något, åtminstone inte så länge sirenen inte bytts till en annan. Nödvändigheten av det du kallar kalibrera verkar också vara ifrågasatt, så länge det är fråga om ett rent byte på en bil som redan har larm. Sirenen bör testas, gärna över natten innan den limmas ihop. Ev. har du misslyckats med rengöringen av kretskortet. All elektrolyt måste bort och kretskortet bör skyddas med lack innan du limmar ihop igen. Se till att limma ihop på ett sätt som är så diffusionstätt som möjligt och rengör noggrant med destvatten allt så att innanmätet blir så rent från elektrolyt som möjligt.

Själv skulle jag aldrig sätta dit ett nytt batteri, varken extern eller internt. I mina ögon gör det ingen nytta och skapar också en ny felkälla.
Larmet funkar alldeles utmärkt utan batteri och det fall där batteriet gör skillnad är ytterst osannolikt.
Användarvisningsbild
av Erico
Makedon skrev:Byte idag batteri i larmsiren, när jag aktiverar panik funktion låter larmet ( gjorde inte innan bytet). Men när jag aktiverar genom att öppna dörren efter

//
Har oxå problem med mitt sirenbatteri (tror jag). Varje gång jag låser upp och vrider på tändningen kommer det upp ett varnings meddelande att larmet är utlöst eller behöver service. Kan du berätta hur du gjorde bytet, var sirenen sitter osv? :-)-)
av svda
Erico skrev: Har oxå problem med mitt sirenbatteri (tror jag). Varje gång jag låser upp och vrider på tändningen kommer det upp ett varnings meddelande att larmet är utlöst eller behöver service. Kan du berätta hur du gjorde bytet, var sirenen sitter osv? :-)-)
Skriv siren i sökrutan "Sök i denna kategori" klicka på sök. Du kan också kolla forumdelen "Bilsäkerhet".
Jag trot att allt du behöver veta och lite till finns där.
av Rob78
Hej

Vänta tills bilen går in i blockerat låsläge innan du öppnar dörren.
Efter du låst bilen knäpper det till i låset efter en stund,öppna med nyckeln och det ska tjuta.
Lätt hänt att man är för snabb med att öppna dörren efter man låst.

Mvh Rob
av Makedon
Hej Rob78:
Gjorde detta du säger och väntade tills låset gick i blockerat läge.Men ser inte sambandet varför larmar panik funktionen med sirenljud och ljus när man utlöser men bilnyckel, men sirenen inte går igång när man öppnar dörren, eller när man påverkar kupé larmet men samtidigt ljuset vid larm utlöst blinkar.

//
Användarvisningsbild
av Erico
svda skrev:
Erico skrev: Har oxå problem med mitt sirenbatteri (tror jag). Varje gång jag låser upp och vrider på tändningen kommer det upp ett varnings meddelande att larmet är utlöst eller behöver service. Kan du berätta hur du gjorde bytet, var sirenen sitter osv? :-)-)
Skriv siren i sökrutan "Sök i denna kategori" klicka på sök. Du kan också kolla forumdelen "Bilsäkerhet".
Jag trot att allt du behöver veta och lite till finns där.
OK, tack :-)-)
SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]