Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Hej.

Efter ett antal är med saab, olika tyskar och även en lexus så har familjen nu hittat tillbaka till Volvo. Volvo är inte snyggast, mest bekväm, billigast eller roligast att köra - Men ändå trivs jag väldigt bra med en volvo herrgårdsvagn.

I januari var vi tvungna att byta till diesel så jag har börjat pendla 20 mil om dagen. Kravet var då en stor rymlig kombi som var billig i drift, snygg och hyfsat rolig att "förädla". Valet föll såklart på en V70 2008 års modell.

Jag har faktiskt hunnit med en hel del den senaste tiden, men den är långt ifrån klar.

* H&R 40 mm sänkningssats
* Odysseus kopior 19"
* R-design dimljussarg
* R-design backspegelkåpor
* LED Canbus 30W i dimljus
* LED regskyltbelysning
* LED positionsljus fram
* LED blinkers fram
* LED blinkers bak
* Rensade emblem

... och en jäkla massa polerande och putsande.

En bild på hur den ser ut i dagsläget.
Bild
av Siqqe
Det som ska hända näst är:

* Höja den bak med en maskinfräst "bricka" för att få upp fjädern lite
* R-design grill
* Lacka och montera takvinge
* Ocean race dimljussarg
Användarvisningsbild
av grillchips
Tjusig! Odysseus-fälgarna är ruggigt heta tycker jag. Pampiga men inte vräkiga.
Och vinge är obligatoriskt på V70, så sätt igång! ;)
av Siqqe
Jag håller med!

Vingen klarlackade jag igårkväll. Kommer bilder när klarlacken har torkat så jag kan ta ut den i solen. Blev till och med snyggare finish än orginallacken. Mycket tjockare klarlack så den ser djupare ut.

Fick även hem mina OC-dimljussarger och R-designgrillen. Kommer bilder på detta också.
av Siqqe
Klarlackad i tre lager 2k klarlack. Mycket apelsinskal men det gör ingenting då den ska våtslipas och poleras för perfektion.
Bild

Ny R-designgrill och OC-dimljussargar
Bild

Takvingen kommer passa in bra
Bild

Men visst tusan ser den nerlastad ut bak?
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja den ser allt lite baktung ut. Men ofta brukar det bli tvärtom, att den inte ser sänkt ut medan fronten är bra liksom. Tror dock inte det är något man kommer tänka på, sålänge du kan lasta ordentligt utan att dämparen går i bott så är väl alla nöjda. :D

Ska bli intressant att se OC-sargen på, vanliga r-design är ju just... vanlig, så det ska bli spännande med lite annorlunda!
av Siqqe
Så länge jag inte är nöjd så kommer jag inte uppskatta bilen överhuvudtaget, så det måste åtgärdas. Jag har fräst ut några olika tjocklekar på ringar (med ett spår för fjädern) som jag kommer montera i nederkanten av fjädrarna bak. På så vis få baken lite högre. Tråkigt bara att jag köpte de dyraste fjädrarna jag hittade (H&R) bara för att få vettiga grejer.

Kanske slutar med att jag köper två bakfjädrar från någon annan tillverkare...
Användarvisningsbild
av grillchips
Det var någon här på forumet som hade en C30 om jag minns rätt, som köpte en uppsättning framfjädrar och en annan uppsättning bakfjädrar av just den anledningen, säg 25mm fram och 35mm bak. Jag förstår varför för baken på min V50 ser inte alls lika sänkt ut som fronten med 25mm runt om.
Hade jag haft råd hade jag gärna gjort så också för att få ett jämnare intryck så jag förstår absolut vad du menar även fast jag tycker din ser hyfsat jämn ut men en bild gör inte rättvisa kanske.

H&R är bra grejor och du kan säkert kränga 2x fjädrar om du bestämmer dig för att byta, så blir inte förlusten lika stor.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tycker den ser rak och fin ut. Ser ut vara samma höjd mellan däck och skärmkant. Finns ju inget värre än epa stuk :*O/
av Siqqe
Jag har faktiskt mätt när den står plant avståndet mellan fälgkant och skärmkant och skiljer ca 15 mm fram och bak. Om mäter avståndet mellan framkanten på sidokjolen och jämför med bakkanten så skiljer det bara 5 mm.
Fel centerhögtalare?

Vad har du fått för respons från […]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragaren[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]