Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har erfarenhet att köra med en bakåtvänd barnstol i framsätet och en bakåtvänd stol bakom i baksätet? Får det plats?
Hur fungerar det annars med bakåtvänd stol bak och utrymme i framstolarna? Är bara 173 lång (kort) men kan man sitta/köra normalt/bekvämt?

Har mina funderingar på en V60 D3 men osäker på om utrymmet kommer räcka till.
dst02 skrev:Någon som har erfarenhet att köra med en bakåtvänd barnstol i framsätet och en bakåtvänd stol bakom i baksätet? Får det plats?
Hur fungerar det annars med bakåtvänd stol bak och utrymme i framstolarna? Är bara 173 lång (kort) men kan man sitta/köra normalt/bekvämt?

Har mina funderingar på en V60 D3 men osäker på om utrymmet kommer räcka till.
Det beror en del på stolen faktiskt. Olika bakåtvända stolar tar olika mycket plats.

Jag kör XC60 och där har det funkat fint att köra med bakåtvänd bilbarnstol bakom mig som förare, jag är 188 cm lång.
Vi har ALDRIG kört med barnstolar fram eftersom vi ansett det vara en risk (baserat på att föräldrarna lägger mer uppmärksamhet på barnen när de sitter fram).
Ok, xc60 är inte mycket större i kupén än V60 har Jag fått en känsla av så de kanske skulle fungera.
Jag har hittat en V60 D3 BE med automat för 289k och väntar på offert, hjärtat säger V60 men hjärnan pekar på en superb alt passat för ungefär samma pengar och med mer utrymme.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]