Lucif3r skrev:gubbstrutt skrev:jovisst men det hände att motor växel låds o bakaxel delar for ut över vägen ibland i alla fall
Poängen var att när man rasar en rödblockare på det sättet så skulle man rasat 3-4st vitblockare redan
Riktigt kinkiga motorer det här. 2.5orna är ju riktigt dåliga eftersom dom knappt har något foder mellan cylindrarna(lösning: schimsa), tidiga vitblockare (-00 tror jag) har heller inga vevhusventilationsfönster mellan cylindrarna, så det är relativt enkelt att få på tok för högt tryck där inne(lösning: fräsa fönster alt. köpa ett nyare block).
Det kräver en hel del modifikationer av dessa block innan man kan plocka ut lite mer effekt, medans en B230 klarar typ 400hk omodifierad(om man kör som folk! :)).
oj då det här är långt utanför min vetskap om vitblockare. det var väl tur att jag inte hade de här motorerna på den tiden då
låter som jag skulle kunnat kört ras på en moddad vitblockare med när man var som värst.
i nån b20 hade jag kanske 180 hk högst. nåra trimmade b230 med turbo å sånt har jag aldrig haft tyvär artonhundratalet som sagt :mrgreen: .
min poäng var att man bör köra mycket försiktigare än vad jag gjorde o va noga med sakerna måste ju vara samma nu som på artonhundratalet
nyrenoverat/ moddad bottendel eller ej. nu struntar vi i stenåldern så ni kan gå tillbaka till nu tid.
vi får hålla tummarna för henne.
Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.