PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av benjan
Hej är det någon som har en el bränslepump med tre anslutningar? Eller finns det någon som kan reparera en sådan.
Artikel nr på pumpen är 241723. Finns ej på VP eller Motoroldies. VP har en pump med två anslutningar för bränsle. En in
och en ut men ingen för returbränsle. Jag får alltså en slang över. Kan man koppla den med ett T-rör till tanken eller finns
där någon som vet hur man annars gör? Kan man plocka isär pumpen och smörja eller byta lager?
Pumpen fungerar men börjar låta ansträngt efter ca: 10 min körning. Jag har bytt tank och filter eftersom tanken var
full av skit typ rostflagor. Så pumpen har fått jobba tungt ett tag.
Tacksam för svar
av Rådlös
Lite överflödigt vetande: Ett sätt att hålla koll på bränslepumpen är att mäta strömförbrukningen (Ampere) till den. Dock måste man ju veta vad en ny frisk pump drar i ström.
Äldre slitna pumpar drar mer.
av twincab
Plugga eller koppla 3:de slangen till returen till tanken (t-stycke). Har själv letat efter en pump med tre anslutningar
köpte till slut en på skroten till 240 inte ens halva priset jämfört med VP/CVI mm. :lol:

//Erik
av LarsBd
Du kan även söka på Volvonummer där och för 241723 kommer detta upp.
Artikelnummer 0 580 960 008 -
Benämning Elbränslepump -
Tillverkningen upphör 10/1995 -
Typformel OF/RDG 2/60 CP 25/12/7 -
Artikelns status Kan inte längre levereras -

För denna produkt existerar ersättningsprodukter. För att jämföra denna produkt med ersättningsprodukterna ska du välja ut en ersättningsprodukt.
0 580 463 005 Elbränslepump, inline utan delar -

som i sin tur ger detta

Artikelnummer 0 580 463 005 -
Benämning Elbränslepump, inline utan delar -
Tillverkningen upphör 12/2004 -
Artikelns status Utgående artikel -
UN-nummer 3363 -

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi