PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har plockat ner och renoverat min b20 allt sitter på och så, men nu är det så att jag inte har någon packning till fördelaren. Hittar inte gamla och har letat som tusan på internet men inte hittat om den säljs nånstans. Så nu frågar jag er, sitter det nån packning mellan fördelaren och plocket eller gör det inte de? Och vart kan jag köpa den isåfall ?

Mvh
Nisse
Själva tätningen från vevhuset är väl annars en o-ring som sitter en bit ner på "halsen". Länge sedan jag skruvade med detta, men det mesta "sitter i ryggmärgen"

Mvh
Lennart
[quote="lennarte"]Själva tätningen från vevhuset är väl annars en o-ring som sitter en bit ner på "halsen". Länge sedan jag skruvade med detta, men det mesta "sitter i ryggmärgen"

om det är fördelarn du syftar på så tänker du nog på b21/23 motorn
som man ibland kan få blöta upp o-ringen med 556 så att det går å rubba fördelarn

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Arne skrev:Det sitter även en O-ring på B20 fördelaren.
var sitter den? bara nyfiken ingen spydig kommentar minns inte var den satt har inte mekat med nån riktig bil på länge.
gubbstrutt skrev:
Arne skrev:Det sitter även en O-ring på B20 fördelaren.
var sitter den? bara nyfiken ingen spydig kommentar minns inte var den satt har inte mekat med nån riktig bil på länge.
Den sitter (har jag för mig) någon cm nerifrån (drivningen). Det är längesedan för mig också. Körde visserligen 144 -72 fram till 2008, men den bara gick, och gick, och gick. Slutade jobba professionellt 1985 efter nästan 20 år med (mestadels) sådana här bilar.

Mvh
Lennart

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

Problem med ac + drivrem

[Bilder]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]