av Feliziaandersson - mån 21 apr 2014, 19:11
- mån 21 apr 2014, 19:11
Är en tjej på 19'år som har en Volvo 240 årsmodell 88 med motor b230f. Jag har haft problem med min bil i cirka 3 veckor nu, då den slutade och fungera. Jag startade bilen som vanligt och då starta den men medan jag gick ut för att skrapa rutorna pga att det var frost ute så bara dog den och där efter har den inte startat alls utan bara varit helt död... Jag har tagit loss tändstiften och kollat om jag fått gnista men har ej fått det tyvärr. Och även kollat alla säkringar om alla är hela och det är dom. Tråkigt nog är jag inte jätte billig kunnig eller rättare sagt jag är inte bil kunnig alls. Men vill ändå kanske försöka fråga er om hjälp. Jag har också bytt fördelarlocket och rotorn till bilen men de hjälpte ej heller, igår var min pappas kompis och kolla på bilen och då fick jag gnista vid kabel skorna och även till batteriet men kabeln mellan tändspolen och fördelarlocket fick ingen gnista alls alltså kabeln tror jag. Är de någon som kan ha någon slags aning om vad felet kan vara till 100% eller kanske tom någon som i Göteborg och kan hjälpa mej och kolla på den med tanke på hur lite bilvana jag har när de gäller under motorhuven