- sön 16 mar 2014, 22:24
#846516
Halloj!
Nu tänkte jag beställa lite delar till bilen.
Det jag ska ha är ett kamremskit, vattenpump, insugspackning, drivrem (måste ha ett nytt spännarhjul till drivremmen också)
Nu ska vi se, eftersom det är en tidig 850 antar jag att det är 21mm remmen jag ska ha.
Vattenpump är jag lite osäker på, hittar ingen på skruvat. Men det kanske finns på biltema?
Sen måste jag ha insugspackning när jag gör rent vevhusventilationen. Tror ni någon av slangarna kan återanvändas?
Sen hade jag tänkt köpa kam och vevaxeltolken på biltema.
När jag använder tolken, ska jag först nolla motorn enligt markeringarna, sen ta bort allt vid bakre kamaxlarna så jag får dit verktyget? Sen plocka bort insug och allt så jag kan plocka bort startmotorn så jah får in vevlåsningen. Eller det kanske är bättre att låsa veven först?
Ni får gärna skriva en kortfattad guide hur jag går tillväga!
Ni får gärna skriva om jag glömt något på delarna. Har bytt rotor, fördelarlock och luftfilter redan. Sedan blir det byte av glykol och olja/filter också.
Tacksam för svar!
Nu tänkte jag beställa lite delar till bilen.
Det jag ska ha är ett kamremskit, vattenpump, insugspackning, drivrem (måste ha ett nytt spännarhjul till drivremmen också)
Nu ska vi se, eftersom det är en tidig 850 antar jag att det är 21mm remmen jag ska ha.
Vattenpump är jag lite osäker på, hittar ingen på skruvat. Men det kanske finns på biltema?
Sen måste jag ha insugspackning när jag gör rent vevhusventilationen. Tror ni någon av slangarna kan återanvändas?
Sen hade jag tänkt köpa kam och vevaxeltolken på biltema.
När jag använder tolken, ska jag först nolla motorn enligt markeringarna, sen ta bort allt vid bakre kamaxlarna så jag får dit verktyget? Sen plocka bort insug och allt så jag kan plocka bort startmotorn så jah får in vevlåsningen. Eller det kanske är bättre att låsa veven först?
Ni får gärna skriva en kortfattad guide hur jag går tillväga!
Ni får gärna skriva om jag glömt något på delarna. Har bytt rotor, fördelarlock och luftfilter redan. Sedan blir det byte av glykol och olja/filter också.
Tacksam för svar!
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555