NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Endz
Tjenare!

Nu äre så att jag köpte en volvo c30 t5 -07 för ungefär ett halvår sen och detta är min första bil.
Jag har märkt genom tiden att det känns konstigt att turbon drar i vid 2000 - 3000 varv så den spinner på alla växlar men efter 3000 varv så dör hela turbon och det känns som att bilen inte orkar köra fram, den låter bara överansträngd och går knappt frammåt. Detta är somsagt min första bil och aldrig kört en turbo förut så jag vet inte om det är inställt så eller om det är något fel , t.ex trycket eller om själva turbon är trasig.

Jag tackar för alla svar och dem som orkar hjälpa en stackars ovetande bilägare.

Med vänlig hälsning, johnny
av getsome
Låter som din bil går in i limp mode. Tänds motorelektrniklampan när du startar bilen för att sen slockna eller den är släkt alltid ? och tänds när när felet uppstår ? Du bör hur som helst få gjort en felkodsavläsning för det är inte rätt turbon ska ladda hela övre registret.
av Endz
Tack för svaret Getsome.
Jag gjorde rent med "engine cleaner" som man kan köpa på vilken mack som helst och de bröjar blir riktigt bra nu efter 2 fulltankar med rengöringen med.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]