Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suprioten
#810832
Tjena, jag har funderat på hur jag skulle kunna få ut lite mer pållar ur min B23A. Jag är rätt grön på området så jag uppskattar gärna tips och ideer.
Jag har funderat på dubbla förgasare (typ weber 45or?), en vassare kam och topp. Skulle det här göra någon större skillnad? Jag har originalförgasare och original kam+topp nu.
Vad är det som krävs egentligen när man byter till dubbla förgasare? förutom insug då.
#810967
Ekonomi trim: weber 36/36 dubbelportare, rappare kam tex D/V, 405/531 topp planad 2mm, extraktor och 2,5" hela vägen.

bryr du dig inte om bränsleförbrukningen är ju weber 45or fina grejer eller 4 mc förgasare, portad topp med vass kam

jag har en b23A som jag renoverat som ska i min 244 75a, den tänke jag slänga på weber 36/36, men har inte kommi så långt än så jag vet inte vad de blir.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#811241
Suprioten skrev:Gör extraktor och 2,5" hela vägen stor skillnad?
På en i övrigt original B23A är skillnaden obefintlig, men kombinerar du detta med värre topp/kam/förgasare så är skillnaden påtaglig.
Konstiga felkoder, låskista?

Fortsatt mer krånglande passagerardör[…]

Där sjönk sannolikheten att det är […]

Ok, tack! Överkomligt, och det är v&aum[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Det är bara att kolla alla anslutningar fysis[…]