Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Ja, blev väl dags att skapa en garaget-tråd för min bil också. Har ju lite planer inför framtiden och då passar det väl med "före"- och "efter"-bilder, även om ni mest får "före"-bilderna just nu. :)

Uppdaterat juli 2014.
Vad? V70 II 2.4D 175hk 2010 Business Summum, 15500+ mil (köpt januari 2013 vid 13000 mil)
Utrustning utöver Summum: Blåtands headset, original vinge
Hjul: Just nu 18" Sleipner 245/40 R18 sommarhjul, 17" Canicula 225/50 R 17 vinterhjul
Fixat sen köpt: Ny vinduta, nya bromsklotsar, helt lackat om bakre stötfångare, monterat vinge, skaffat polermaskin och polerat (lacken hade mycket repor), ny grill (gamla var sprucken), ocean race dimljuslister, led dimljus, klara blinkers, gått upp till 18" och 17" fälgar från 17" och 16", fixat tonade rutor runt om (fem rutor).

Planer inför framtiden:
Lacka om fronten, den är helt blästrad och har några fula repor
Kromlist på bagageluckan?
Polestaroptimering?

Bilder:

Polerad och fin med sommardäcken på sensommaren:
Bild

Parkerad på jobbet - behöver jag säga att Volvo är poppis här?
Bild

Skitig, ful och frostbiten på senhösten:
Bild

Den mysiga inredningen, summum standard. Bilden från när bilen köptes, men det städas ofta och behandlas regelbundet för kupén ska hållas fräsch.
Bild
Senast redigerad av 10 xerent, redigerad totalt 0 gång.
Operation grillfix (fattigmans R-design kanske :lol:). Ville hur som helst få bort de vertikala kromlisterna, då jag inte tycker de passar. Horisontellt är snyggare, eller inte alls. Så jag lossade grillen, tvättade rent den, sandpapprade försiktigt bort fejk-kromet med väldigt fint sandpapper. Sedan tvätt igen och en bumper shine (plastic cleaner) på det.

Ursäkta de dåliga bilderna, mobilkamera.

Före.
Bild
Bild

Efter.
Bild
Bild

Blir nog skitsnyggt ihop med Ocean Race-dimljus kromlisterna sen hoppas jag :D

xerents patenterade grillpinne för grilldemontering:
Bild
Fint! Blev mycket bättre med modden på grillen, helt klart.
18" på alltså, ingen sänkning? ;)
grillchips skrev:18" på alltså, ingen sänkning? ;)
Måste ju kunna ta mig ut till skogstorpet också :oops:
Det blir nog till att skaffa V70 XC som andrabil först i så fall.

Fick just mess från polaren att han har tagit emot mina nya 18" Sleipner med 245/40 profil däck från säljaren. Nu längtar man ju att vintern ska ta slut bara, och den har inte ens börjat :P
Lånat hem en kompis från jobbet ... så nu slipper Vesslan stå ensam på uppfarten inatt (som om den bryr sig :roll: )

MEN GUD VA LITEN DEN ÄR :wink: :P Det är egentligen fantastiskt hur jag vant mig vid V70:ns storlek.

Bild
Lite nytt! :D

Första besiktningen avklarad med bravur:
Bild

Paket på posten med ocean race dimljuskåpor och nya H8 LEDs. Hovas nya LED:ar, ska enligt uppgift generera 780 lumen i 6000 K. Fler bilder kommer..
Bild
Gött! Ska bli intressant att se hur dimlysena blir. :)
Jag blir inte klok på lumen och 6000K/alla andra varianter. Köpte hem starkare led till interiören i vad jag kan minnas 6000K men högt lumenvärde kontra mina andra led, och tycker att de nya lyser mycket blåare än de andra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]