Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av addimeister
hej!

Det är så att jag har en 745:a -92 med regina/rex som bluddrar och dör. Undrar vad det kan vara för fel, tro mej jag har letat på forumet men inte kommit fram till något som stämmer överens. Den bluddrar oavsett varvtal och vid gaspådrag så kväver hon sej. var ute nyss och sprayade runt insuget med startgas men utan resultat

Tack på förhand
Senast redigerad av 1 addimeister, redigerad totalt 0 gånger.
av sicnarf
Jaha! Du vill att vi ska gissa vad du hade för lösning på problemet,eller hur? :D
Kom igen nu och berätta för oss andra vad du gjorde!
Det är många andra som får såna problem och kan kanske bli hjälpta av dina tips och råd.
lite så jag tänkte :wink:
Jag letade efter synliga fel i motorrummet, såg att kabeln till impulsgivaren vart lite skadad och när jag petade på den föll den bara isär. Bytte impulsgivarn den gick lite bättre efter det. Bytte bränslereläet då gick den bra, men kände att den misstände någon gång ibland. jag hade bytt stiften sen tidigare så jag kollade fördelaren och den vart helt svart inuti, bytte fördelarlocket, rotor samt tändkablar och nu går bilen bättre än någonsin :D
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]