Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Maacke
Hej, har skaffat en orginal oljetrycksmätare som ska monteras i mätarhuset, verkar vara en yazaki när det finns japanska symboler på den, provade koppla in den men några trådar direkt på batteriet och oljetrycksgivaren jag har i 240 som är av märket vdo, och den pendlade mellan 3 å 4 bar fasten jag varva upp till och med, motorn var kall då och den brukar visa 5+ när den är kall och gå ner till typ 2 när den är riktigt varmkörd.

Så kan det vara så att inte en yazaki mätare ihop med en vdo givare? Eller kanske mätaren är sönder? eller skulle det faktist vara så mätarn i 240 visar fel men tycker den verkar visa mer rätt en 740 mätarn ändå.

Tror att mätaren är sönder men hoppas inte de iallafall.
av Maacke
Jo 240ins mätare är iallafall vdo, vet inte vad den här 700 serien är igentligen, vdo givarn verkade inte passa, var till volvo idag och det gick inte att få tag på givare till 740 oljetrycksmätarna längre så blir väl att leta efter begangnad.
Passar samma oljetrycksgivare på både bensin och diesel tro?

Har någon en givare som skräpar är jag intresserad att köpa!
av Maacke
Jo det är precis sådana jag har i 240in som jag provade koppla in denna mätarn till men den visade fel, fast kan ju vara fel på mätaren också.
av Maacke
Ja det är väl ganska normalt för en bensin men diesel har väl en aning högre oljetryck? tycker jag hört det.
Hur som helst ganska konstigt att det inte finns att fås oljetrycksgivare till 700 seriens oljetrycksmätare när det finns till 200 seriens.
Ska hålla upp ögonen efter en begangnad, den mätarn är ändå inte det jag fokuserar mest på bilen just nu.
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]