Geometrin kan förstås ändras en del, framförallt beroende på hur mycket du skickar ut hjulet.
Helt flush är såklart svårt utan att ta i men om man håller sig precis innanför så är det på vissa bilar ok, så mycket fjädringsväg behöver man sällan (om ens någonsin) men visst kan man tycka att det är skönt att den finns där. På min V50 med 225/35/19 med 5mm spacer så tar det i innerskärmen om det fjädras för mycket men de hjulen sitter redan en bit ut som det är. Jag upplever också att kanten på innerskärmen är tunnare på V90 än på V50. Värt att nämna är att min V50 är sänkt också medan V90 är original (utöver sportchassit då).
De som kör "tyskstuket" ordentligt har ju hjul som lutar in rejält i hjulhuset.
Mabuse: Klart att man kan lösa det med lite ET-kalkyl och hitta rätt fälg. Jag kör däremot på originalfälg och har därför inte superspännande ET att leka med.
Här är en jämförelsebild, vänster är efter och höger är före:
Ingen markant skillnad men tillräckligt för att jag ska vara nöjd.