Moderator: Moderatorer

Sådär, hämtat ut lackstift till V50n. 93 pistoler för en uppsättning, vill minnas att jag betalade omkring 120 hos Upplands Motor för likadan produkt för en 3 år sen.
Monterat spacers bak på V90n, snudd på lite för perfekt fitment. Nu vill jag ha i fram också, helsike...
grillchips skrev:Monterat spacers bak på V90n, snudd på lite för perfekt fitment. Nu vill jag ha i fram också, helsike...
Vissa saker har man ju absolut noll koll på, men varför vill man ha spacers?
Micce1980 skrev: mån 27 aug 2018, 21:27
grillchips skrev:Monterat spacers bak på V90n, snudd på lite för perfekt fitment. Nu vill jag ha i fram också, helsike...
Vissa saker har man ju absolut noll koll på, men varför vill man ha spacers?
För att hjulhus med rörelsemån för däcken inte är inne tror jag. Ungefär som att däck med nog med luft i att vara komfortabla inte är inne ;-)
SBergdahl är helt på rätt spår! ;)
Spacers kan man ha olika anledningar till att vilja ha, jag vill ha däckens kant närmare skärmens kant. Varför? För att det är snyggare i min bok. Ser inte klokt ut när hjulen sitter en 5cm in i hjulhuset. Tyskarna är duktiga på att ha det "flush" från fabrik och det har blivit bättre på nyare Volvos men de är inte riktigt där ännu, så jag fick hjälpa till lite.
Ah, intressant. Visste knappt om detta alls ;-) Ptjae varför inte men ger det något förutom utseende?

F-n en annan är ju glad att man har 235/45/17 på både sommar och vinter ;) ;-)
Spårvidden blir ju lite bredare. Marginellt för min del förstås (15mm), bakvagnen känns nog annorlunda om man smäller på spacers på 40mm på varje sida.
Briander skrev:Var köpte du dina?
J-Spec. Modellanpassade med navstyrning och bultar som kompenserar för tjockleken.
  • 1
  • 978
  • 979
  • 980
  • 981
  • 982
  • 1912
Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]

Pipande styrväxel.

Det piper från styrväxeln hela tiden, […]