Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Den visar med zoner, de två fyllda områden som du ser bakom bilsymbolen visar att jag har ett hinder (i det här fallet en mur) i bakersta mätområdet, hade jag varit riktigt nära så hade det varit fyllt hela vägen fram till bilen.

Den klarar även av att visa om hindret finns på höger eller vänster sida av bilen.

Så här såg det ut idag när jag backade nere i garaget
Bild

Edit: Eccy hann visst svara medans jag laddade upp fotot :)

Edit 2: Så här ser det ut om man backar med lite mer vinkel mot både en pelare och en bil.
Bild
Så har jag åkt omkring med polestar i en vecka, även om jag bara hunnit köra 20mil varav 15 av dessa varit i stockholmsträngseln och på motorväg med barn i bilen så känner jag att det är dags för en summering.

Bilen har blivit fruktansvärt vridstark, jag kan åka på fyran genom rondeller med ett varvtal under 1000 rpm utan att bilen protesterar. Det var mest för att testa, men att köra på trean i rondeller, korsningar mm där jag tidigare tvingades växla ner till tvåan är helt smärtfritt. Mycket skönt då jag tidigare antingen fick stå ut med att köra på tvåan eller växla upp och ner konstant genom villaområdet här hemma.

Jag kan inte bara köra på högre växel, jag kan köra längre på samma växel innan bilen börjar tappa moment och jag måste växla upp (skedde ju redan strax efter 3000rpm orginal).

Dessa två ovan kan summeras i att bilen blivit mycket mer körbar och att jag inte lider lika mycket av att jag köpte en bil utan automatlåda. Registret är betydligt längre så jag slipper sitta och veva med spaken hela tiden.

En till stor skillnad är vid acceleration på femman och sexan i hastigheter kring 90-120km/h. Förut var accelerationen för dålig på sexan för att kunna byta fil på motorvägen där hastigheten var högre så jag var tvungen att växla ner. Bilen var i princip död på femman och sexan. Nu är den väldigt körbar på de växlarna, att i 100km/h trycka fullt på femman är som att sitta i en saab då det börjar slita i ratten ;-)

Trots torr asfalt och fina däck så spinner det på tvåan om jag kliver på fullt strax under 2000rpm.

Jag har insett att jag blivit äldre och fått barn så jag uppskattar inte att kunna leka lika mycket som tidigare, och handen på hjärtat så är det en diesel så det är inte den bästa bilen att leka med oavsett polestar eller ej.
Men jag uppskattar väldigt mycket att bilen blivit så mycket mer körbar!

Funderar på att fixa racelogictider på lämpliga intervall (ej 0-100) med lämpliga växlar så ni som funderar på en uppgradering får lite att jämföra med.
Brainy skrev:Njae, det är ingen vanlig uppdatering som görs vid service, då behåller man det gamla utseendet. ICM-mjukvaran måste aktivt bytas ut till en senare årsmodells, detta går att göra på vissa tillverkningsveckor.

La även in polestar igår men har knappt hunnit testa.
Vad kostade det och vad hette mjukvaran? Ser ut som en trevlig uppgradering men kanske inte värd så många pengar egentligen. Jag måste ju stanna oavsett om hindret är på höger eller vänster sida :wink
Jag har papperen ligger i bilen men står det i dem så återkommer jag ikväll. Annars lär jag höra med han som la in det.

Jag håller med om att den är onödig men tillräckligt trevlig för att det skulle vara värt de 150-160kr som mjukvaran kostade :). Mjukvara inkl. arbete skulle kosta 300kr men jag slapp arbetskostnaden då de redan hade kopplat i datorn för vanliga serviceuppdateringarna + polestar.
Användarvisningsbild
av Anders E
Brainy skrev:Knepade ihop ett navifäste enligt den här guiden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=50610 tack för tipset!

Bild

Dock så kan jag bara justera ventilgallret i sidled med den monterad, det var ett minus. Får se om jag låter det vara, i sådana fall måste jag fixa en bättre sladdlösning.

Någon som vet vart jag kan hitta en volvo startbild till tomtom? Känns som det är läge att byta.

Lite! Känns lika bra som när en hund och en katt parar sig hehe!!
Brainy skrev:Det står: ICM uppgradering(vo 30775614) 152,50kr på fakturan.
Tackar
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 59
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]