- ons 15 jun 2016, 15:17
Ja, jag tyckte med att det lät lite konstigt med NTFS stöd, då det brukar vara FAT32 som gäller när man ska in med usb i olika produkter.
t.ex. bilar, kameror, nas, playstation m.m i syfte att uppgradera saker.
Men jag tror det var när jag körde igång programmet Sensus_Update_RTI_Europe.EXE och hade laddat hem filerna och nerladdningen
var klar så dök det upp instruktioner om att man skulle ta ett USB-minne (32gb) med antingen FAT32 eller NTFS filformat och kopiera in
filera på, dock utan omgivande mapp.
Men det är väl bara att testa antar jag och fungerar det inte så får jag formatera om i fat32.
Ni som redan uppdaterat, i vilket format är era USB-minnen?
andersuw skrev:Wolfyswe skrev:Förresten, vet ni om det går bra med ett större USB-minne än 32gb? Jag har ett som är 256gb och är formaterat i NTFS.Att det finns mer utrymme än 32 GB på stickan är säkert i sig inget problem. Att 32 GB rekommenderas beror bara på att 16 GB är aningen för lite för att rymma hela Europakartan. Men var närmare bestämt hittar du informationen om att såväl FAT32 som NTFS kan användas för formateringen? För 60/70/80 av närmast efterföljande årsmodeller (de som redan tidigare haft möjlighet till kartuppdatering via USB) anges att FAT32 skall användas:
Stod i programmet där man laddade hem kartorna att USB-minnet kunde vara i filformat FAT32 eller NTFS.
Men tror ni det måste vara max 32gb?
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 516832a2ec
För bilar i nya 90-serien går det däremot bra även med NTFS. Dock måste minnet i det fallet vara på minst 64 GB eftersom kartan kräver än mer utrymme:
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 511fc5481f
Ja, jag tyckte med att det lät lite konstigt med NTFS stöd, då det brukar vara FAT32 som gäller när man ska in med usb i olika produkter.
t.ex. bilar, kameror, nas, playstation m.m i syfte att uppgradera saker.
Men jag tror det var när jag körde igång programmet Sensus_Update_RTI_Europe.EXE och hade laddat hem filerna och nerladdningen
var klar så dök det upp instruktioner om att man skulle ta ett USB-minne (32gb) med antingen FAT32 eller NTFS filformat och kopiera in
filera på, dock utan omgivande mapp.
Men det är väl bara att testa antar jag och fungerar det inte så får jag formatera om i fat32.
Ni som redan uppdaterat, i vilket format är era USB-minnen?