Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
HiTek skrev:Riktigt läcker, såg den igår på Midnight Meet. Grymt bra dioder du har i parkeringsljuset och dimljusen, vart är dem köpta? :)
Tackar !
Kul att höra att den syns lite ute bland folket ! :D

Dioderna i parkeringsljuset är från diodhuset;
http://www.diodhuset.se/diod-led-lampor ... p-s1%2F116

Dimljuset är 8000K xenonkit, 35W från Xenonkungen ! :)
Användarvisningsbild
av opA
Bild

Äntligen fått tummen ur och helrekondat bilen tillsammans med polaren, interiört som exteriört. Lacken lackförseglad, interiört rengjort och impregnerat (?) stolar som va välbehövligt.. Lacken får stå och härda till morgondagens bilträff i Trollhättan :)

Började vid 9.30 imorse.. va klara vid 22 ikväll.. tog sin lilla tid.. dock lite alla möjliga uppehåll emellanåt men de fick ta sin tid..
Användarvisningsbild
av opA
poseidon skrev:Kan man svänga förbi å få bilen behandlad? 8)

Nice!!!
Hehe satan vilket jobb de är att polera och ha sig.. första gången man gjorde de :P
Får hoppas de blev någon förbättring iallafall.. ska bli kul att polera av den sista lackbehandlingen vi gjorda igårkväll sen :D
Användarvisningsbild
av opA
Oj oj är de redan 1½ månad sedan man uppdaterade här.. herrejisses vad tiden går fort.. och denna "sommaren" är nu ett minne blott.

Nåja.. de senaste är väl att man införskaffat sig en vinterbil nu då jag bestämt att Volvon ställs av under vintern. Vinterbilen blev en VW Caddy pick-up, passar sig lämpligt in på mitt yrke med ;)

Nästan 3000 mil har jag kört Volvon sen jag köpte den i augusti förra året.. dessa milen har också bara sagt Svisch !

Så denna helgen har jag passat på att köra en hel del med bland annat resor till Jönköping, cruisat runt där sen idag varit i Göteborg och cruisat runt här med !
Begav mig till min gamla skola och sen upp på Ramberget bredvid för ett litet foto i solnedgången, blev riktigt bra om jag får säga mitt :)

Bild

Och igår införskaffade jag mig detta i Jönköping;
Bild
.. nu fattas bara en Ctek laddare som får stå och underhållsladda batteriet i vinter.

2013 kommer bli ett spännande år.. har bestämt att försöka spara så mycket de bara går i vinter och slå på stort och lagom till våren nästa år köra i ATM420 steget d.v.s ny turbo, större spridare, IC, sachs kopplingskit samt en quaife diff.

420hk / 580Nm.. mums mums :)

Ne nog uppdaterat.. De jag tänkt göra i vinter om de blir pengar över är iallafall att;

¤ Lackera om front+läpp
¤ Nytt "bagageskydd"+lack
¤ Fixa interiörbelysningen
¤ Nytt luftfilter
¤ Köpa Elevate IC:n ?
¤ Xenon backljus ?
¤ Instegsbel.bak.LED-stripes
Användarvisningsbild
av opA
Eirike93 skrev:Stilren bil! :D

Utan att ha läst tråden, varför lacka om fronten? :)
Tack å bock !

Förra ägaren hade lyckats köra i ett armeringsjärn som stack upp i backen så har en skada på fronten som jag inte riktigt tagit tag i än :P
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 28

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]