- tis 03 aug 2010, 00:29
När jag var, då 21, och köpte bilen jag har nu hos min lokala Volvo-handlare i stan ( cirka 500meter från Gustav E. Bil ) så blev jag emottagen med öppna armar, fick provköra bilen som jag ville och säljaren var bland det trevligaste jag träffat ( precis så som säljare ska vara utan för mycket fjäsk ). Nu efteråt brukar jag åka in då och då och prata med honom om nya bilar, lite bilar jag är intresserad av etc. etc. utan att bli "hånad".
Kändes verkligen som ett slag i ansiktet när jag fick svaret från saab-försäljaren..
sandberg80 skrev:Låter som typisk ålderdiskriminering eftersom du är 22 år som jag såg tidigare. Jag är själv 29 och upplevde just det där jävligt länge, trots att jag köpte min första bil över 200k 2005 och har sedan bytt bil oftare än de flesta bytt underkläder. Det är konstigt att vissa tror att man måste vara 55, halvflintis och ha billig after-shave på sig för att man ska köpa en dyr bil.Precis vad jag kände med..
Märker dock mer och mer att jag blir mer respekterad hos bilfirmorna (gäller inte bar bilfirmor utan även på andra ställen). Alla som alltid var väldigt otrevliga förut är konstigt nog nu trevliga och hjälpsamma...
När jag var, då 21, och köpte bilen jag har nu hos min lokala Volvo-handlare i stan ( cirka 500meter från Gustav E. Bil ) så blev jag emottagen med öppna armar, fick provköra bilen som jag ville och säljaren var bland det trevligaste jag träffat ( precis så som säljare ska vara utan för mycket fjäsk ). Nu efteråt brukar jag åka in då och då och prata med honom om nya bilar, lite bilar jag är intresserad av etc. etc. utan att bli "hånad".
Kändes verkligen som ett slag i ansiktet när jag fick svaret från saab-försäljaren..
Volvo V60 B4 R-Design -22
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm