- ons 21 apr 2010, 23:12
1 km/h fartsänkning för varje millimeter som däcken slitits
V60 T3 Classic 2018
Moderator: Moderatorer
len skrev:Självklart skall man kunna hålla samma hastighet så länge man behåller däcken, flera påpekar ju här i tråden hur förnuftig man skall vara och omdömesfull.llesrof skrev:Men det är ju utmärkt att ni anpassar farten efter typen av däck och skicket på dem. Då behöver ni inte ta åt er. Men jag tror att detta inte är självklart för många. Åh förlåt... vi skulle ju bara snacka fakta i denna tråd och inte sitta och tro saker. Jag ber om ursäkt för det.Så du menar att du håller samma fart med dina däck tills det är dags att köpa nya?
Momentum skrev:Det har varit spännande fler dagarna nuDu får ju ha dubdäcken på hur länge du vill så länge det är risk för halka.
Då den nya idiotiska slutdatumet på vinterdäck gjort att jag har sommardäck på och det har snöat under natten och är minus 4 då jag ska åka på jobbet
Bara för få lite perspektiv på detta med "köra slut på dubbfria på sommaren"
vetten skrev:Den som kör odubbade däck på sommaren och tycker att det funkar kör nog inte över 80km/h utan att känna av det "obehagliga" ?:-/
Amarace skrev:Men vad kör du med då? Amarace ?:-/ när du kör slut på vinterdäcken på sommaren UTAN att köra dubbfritt på vintern eftersom man inte får köra dubbat på sommaren ?:-/ :mrgreen: ??:-/ ;-// :-O)vetten skrev:Den som kör odubbade däck på sommaren och tycker att det funkar kör nog inte över 80km/h utan att känna av det "obehagliga" ?:-/
Har kört på det viset sedan jag tog körkortet och har aldrig haft några som helst problem, inte i varken låga eller högre farter, men man tokkör ju inte utan får anpassa sig efter dom förhållanden som är, precis som om man kör med sommardäck.
Kör alltid slut på vinterdäck på sommaren (när dom inte duger på vintern längre).
Däremot tycker jag att dom Dubbfria varianterna är lite "sladdriga", detta då dom har mer sajpning än ett vinterdäck gjort för dubbar.
Lite väl sent svar men löste du probleme[…]
Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]