- ons 14 aug 2013, 23:46
#778845
Jag har just beställt en ny V60 T6 AWD Polestar (japp, samma motor igen, den är kanon) med det nya digitala kombiinstrumentet. Dock utan R-design den här gången. Kombiinstrumentet på R-design var mycket sobert och snyggt (med den blåa bakgrunden) men jag tycker att den nya digitala looken är helt OK. Däremot är det konstigt att man inte kan få en högupplöst skärm. Grafiken är fortfarande lite grov.
En annan anledningen till att jag väljer bort R-design är att det är lite väl mycket lull-lull och så är jag trött på looken bak med avgasrören. Det känns som att varannan V60 ser ut precis så. Mycket populärt här i trakten att skaffa en V60 drivE med R-design och ta bort motorbeteckningen. Nya baken med integrerade dubbla avgasrör på MY14 är riktigt snyggt så jag hoppas bli nöjd.
En fråga: Hur är det med glädjefaktorn på hastighetsmätaren när den nu är digital? Hur stor marginal är det mellan visad hastighet och sann hastighet på den nya mätaren?
En annan anledningen till att jag väljer bort R-design är att det är lite väl mycket lull-lull och så är jag trött på looken bak med avgasrören. Det känns som att varannan V60 ser ut precis så. Mycket populärt här i trakten att skaffa en V60 drivE med R-design och ta bort motorbeteckningen. Nya baken med integrerade dubbla avgasrör på MY14 är riktigt snyggt så jag hoppas bli nöjd.
En fråga: Hur är det med glädjefaktorn på hastighetsmätaren när den nu är digital? Hur stor marginal är det mellan visad hastighet och sann hastighet på den nya mätaren?