Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om de sänkt 40 papp på ett år är det extremt låg värdeminskning på en sådan bil. Nåja, grattis till en fin bil!

Det lär förövrigt inte funnits en annan spekulant.
Nåväl... Jag hade kontakt med dem i april och då kostade den 409'. De skulle då kunna släppa den för 395'. Avböjde och kikade på V70 T5 MY15. Såg sedan att de sänkt till 369' och då kändes det som att det kan jag tänka mig att betala för den bilen.

Jag tror så här:
Om de nu inte har någon annan spekulant så må det vara hänt, men det fick i alla fall mig att fatta ett beslut vilket inte alltid är så lätt;-) De är säljare och det måste man vara medveten om.

Denna ÅF säljer väldigt mycket bil och framför allt de lite exklusivare modellerna. Han fick t ex sälja 5st XC90 first edition på ett bräde till någon av deras företagskunder. Jag funderar då på om de verkligen håller på med gamla säljartrick...

Jag har givit dem ett bud på Polestar så får vi se om de tar det...

Jag hoppas verkligen att jag kan behålla bilen många år och att inte fordonsskatten för denna biltyp skjuter i höjden... :cry:

/Fredrik
Köp bilen och rösta på alliansen så är väl sannolikheten lite mindre att skatten skjuter i höjden :D :-)-)
Jag har läst något om ERS*) till bensinmotorer från MY13. Funkar det via VOC också på MY13?

Tack på förhand,
Fredrik

*)Engine Remote Start
ERS erbjuds bara på vissa marknader. Oklart om Sverige är en sådan.
Varför skulle Sverige inte tillåta att man kan fjärrstarta motorn?

/Fredrik
För att hela idén är vansinnig? Jag tycker det hela är så dumt att det inte är sant.
Ha bilar igång utan förare i låter som en toppenidé om det finns barn i närheten exempelvis.
Då sitter föraren bakom ratten samt sköter gas och broms själv. Ser inte liknelsen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19
Volvo Selekt garanti

Det var bland det dummaste jag hört, nu har j[…]

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]