- lör 15 dec 2012, 13:19
Passat har bara 7kkr prispåslag för haldex, precis som v60, vilket indikerar att det är samma system där nu.
Moderator: Moderatorer
KalleH skrev:Hej!
Ni som testat GEN 5 nu i vinterväglag några veckor vad tycker ni? Är det så illa som befarat med mycket spinn på framhjulen innan bakhjulen kopplas in eller fungerar det OK?
Mvh, Kalle.
Maximuspro skrev:Ja har kört x90, x5, A6, Subaru och nu V60 awd (ägt dessa bilar), för normal körning ingen direkt skillnad men när det gäller, typ kört fast, backa med husvagn vid dåligt underlag osv så funkar gen 5 sämre och Subaru bäst men som sagt till normal körning så funkar det bra, jag är nöjd.Där håller jag med, och det är bara frågan om någon tiondels sekund innan drivningen kommer igång.
crumpets skrev:Passat har bara 7kkr prispåslag för haldex, precis som v60, vilket indikerar att det är samma system där nu.Jag har precis beställt en Passat och ställt frågan till säljaren. Svaret var att de inte kände till något byte. Om det beror på okunnighet eller att något byte ej har ägt rum har jag ingen uppfattning om. Min bil byggs vecka 2.
KalleH skrev:Det verkar vara lite olika hur lång tid man upplever att det tar innan bakhjulen driver. Allt från någon tiondels sekund till flera sekunder. Kan det vara så att systemet ibland är hyffsat snabbt att koppla in bakhjulen och ibland lite segare? Någon tiondels sekund låter okej i mina öron men däremot inte 5 sekunder...Idag har jag kört långresa med bilen i skitvädret och Gen 5 har fått bekänna färg.
IngoJ skrev:Jeg vet ikke , men har en sterk mistanke om at de bruker gen 4. Jeg følger med på flere forum og bilsider og har ikke sett noe sted at noen andre enn volvo har gen5.crumpets skrev:Passat har bara 7kkr prispåslag för haldex, precis som v60, vilket indikerar att det är samma system där nu.Jag har precis beställt en Passat och ställt frågan till säljaren. Svaret var att de inte kände till något byte. Om det beror på okunnighet eller att något byte ej har ägt rum har jag ingen uppfattning om. Min bil byggs vecka 2.
ansjo skrev:Ja, jeg trekker husvagn og og mye av poenget er jo å få en skikkelig trekkvogn, med de egenskapene jeg hadde lest om på flere forum.Maximuspro skrev:Ja har kört x90, x5, A6, Subaru och nu V60 awd (ägt dessa bilar), för normal körning ingen direkt skillnad men när det gäller, typ kört fast, backa med husvagn vid dåligt underlag osv så funkar gen 5 sämre och Subaru bäst men som sagt till normal körning så funkar det bra, jag är nöjd.Där håller jag med, och det är bara frågan om någon tiondels sekund innan drivningen kommer igång.
I några veckor har jag haft problem med att […]