CarMan skrev:Nått är ju fel om ni inte får fullt i behållaren! /handhavande fel eller en produkt som inte kan nå tillräckligt vakum.
Ja nåt är fel, men inte på produkten, mest bara att du inte förstår hur man använder den typen av utrustning trots att jag beskrev.
Nödvändigheten för efterfyllning hänger på vart dunken står. Står den i nivå med bilen så går det ända upp. Står den över bilen så kan det rinna över och står den på golvet så blir det inte riktigt fyllt utan måste toppas. Vilket är det man eftersöker om man vill att utrustningen ska kunna användas oövervakad.
Men här har du bruksanvisningen.
1.Montera vakuummeterenheten med gummiadaptern
i påfyllningsöppnningen. Stäng (vrid medurs)
kulventilen på vakuumgeneratorn. Anslut
vakuumgeneratorn till vakuummeterenheten.
Anslut vakuumgenerator till tryckluftnätet (5,5 - 12 bar /
80 - 175 psi)
2. Öppna (vrid moturs) kulventilen på vakuumgeneratorn
Låt vakuumgeneratorn arbeta tills max. vakuum
uppnåtts (vakuumeterns visarnål i grön/vitt fält)
Stäng (vrid medurs) kulventilen för att avbryta
vakuumeringen.
3. Koppla ifrån vakuumgeneratorn från vakuummeterenheten
Koppla ifrån vakuumgeneratorn från
tryckluftnätet.
Vänta ca. 20 sekunder. Om
vakuumnivån bibehålls så är systemet tätt och kan
återfyllas
4. För ner sugslangen in behållaren med kylarvätska.
Stäng kulventilen och anslut sugslangen till vakuummeterenheten
Öppna kulventilen och kylarvätskan
sugs in i kylsystemet. När vakuummetern ej
längre visar något vakuum, så är systemet fyllt. Stäng
kulventilen, demontera vakuummeterenheten och
om nödvändigt efterfyll till maxnivå.
Montera locket på kylsystemet innan motorn startas.