Kena skrev:Oj, en till som har haft problem med den. Var bara lugn det ska vara så, glöm inte du kör premiumbil 8)Om du menar VolvoBM's inlägg så var ju det en SAAB som iofs kanske också räknas som premium. :)
Moderator: Moderatorer
Ringhede skrev:Har man en Volvo V70N får man räkna med att det kostar kulor.
Verkstäder med skyhöga timkostnader som sedan försöker flå kunderna på massa pengar. (jo jag har flera exempel som jag kan ta upp om det behövs)
Till ämnet
Hade problem med med min tankmätare. Visade noll trotts gott om bensin i tanken.
Lossade batterikabeln 10 sekunder och sedan funkade mätaren igen. Flera år sedan nu alltså inget återkommande.
Hade jag lämnat in bilen kan ni bara gissa hur det gått om man ser till denna tråds historia.
När man läser denna tråd funderar man om det är rimligt att få betala till "utbildning" av mekaniker, eller borde de inte hittat detta fel på betydligt kortare tid när timkostnaden indikerar på superexperter?
mvh Roland
Ringhede skrev:Det är inte mekanikern som är felet, utan verkstädernas marginaler.
Med de prisnivåerna borde mekanikern få en månadslön på minst 40.000 kr vilket de inte har.
Tyvärr är det som att slåss med väderkvarnar speciellt när det krävs att man gör alla servicar för att få garantin att gälla. Krävs dock inga enorma investeringar för en normal service på en Volvo bara en normalt noggran mekaniker.
Bara ett stycke irriterad på att det tog mig flera år att hitta en auktoriserad firma som gör jobbet nästan till halva priset.
Dessutom att del få betala reparationer på en misslyckad konstruktion (framvagn) och sedan få betala ockerpriser. Spjällhuset vet jag ej om det var ockerpriser då jag inte frågade pris på fler ställen.
Ja jag fick en offert vid en service på att de upptäckt att bussningarna till bärarmarna var kass (10.000 mil) Åkte då till en annan firma (auktoriserad Volvo verkstad) och fick det gjort för mindre än halva priset. Tror du jag känner mig lurad på allt jag betalat Bilia?
Jag vill inte räkna upp all skit jag fått byta men håll med om att spindelled och sprucken bromsslang inte borde höra till normalt att åka på ombesiktning på en kvalitetsbil som Volvo.
Om jag är nöjd med min bil? Jo trotts all skit så tycker jag mycket om min Volvo V70 2,4T.
mvh Roland
Ringhede skrev:Det är inte mekanikern som är felet, utan verkstädernas marginaler.
Med de prisnivåerna borde mekanikern få en månadslön på minst 40.000 kr vilket de inte har.
Tyvärr är det som att slåss med väderkvarnar speciellt när det krävs att man gör alla servicar för att få garantin att gälla. Krävs dock inga enorma investeringar för en normal service på en Volvo bara en normalt noggran mekaniker.
Bara ett stycke irriterad på att det tog mig flera år att hitta en auktoriserad firma som gör jobbet nästan till halva priset.
Dessutom att del få betala reparationer på en misslyckad konstruktion (framvagn) och sedan få betala ockerpriser. Spjällhuset vet jag ej om det var ockerpriser då jag inte frågade pris på fler ställen.
Ja jag fick en offert vid en service på att de upptäckt att bussningarna till bärarmarna var kass (10.000 mil) Åkte då till en annan firma (auktoriserad Volvo verkstad) och fick det gjort för mindre än halva priset. Tror du jag känner mig lurad på allt jag betalat Bilia?
Jag vill inte räkna upp all skit jag fått byta men håll med om att spindelled och sprucken bromsslang inte borde höra till normalt att åka på ombesiktning på en kvalitetsbil som Volvo.
Om jag är nöjd med min bil? Jo trotts all skit så tycker jag mycket om min Volvo V70 2,4T.
mvh Roland
Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]