Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:äh, finns anledningar varför saab satte volvo motorer i jas planen.

gör som ford, köp volvo. :wink:
Eftersom vi redan pratat om det där, i denna tråd tom så nöjjer jag mig med att svara genom at länka till inlägget ;)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 10#p277710

Ford? Jag trodde dom försökte sälja volvo?
Jag hoppas att Geely blir en bra ägare så inte Volvo går samma öde till mötes som saab.

/Anders
Ja jädrar vad fin bilen är! Perfekt kulör till all aluminium"trims" som är så populärt numera.
Har du månne flera bilder i kameran??

Ser ut som om de främre parkeringsvarnarna är 6 på varje sida? Behövs det fler än fyra? Är det förberett för så´n där kamera som kan se runt hörn kanske?

/Matz
Matz: Tog tyvärr inte så mycket foton under dagen, var fullt upptagen med annat.

Men 9-4X concept var också en riktig höjdare!

Bild

Inte så jättemycket saabish om man ska jämföra det t.ex med min 9-5a. Men ser man att nya 9-5an levereras emellan så är den ett naturligt steg :)
Och den går definitivt i samma linje som saabs conceptbilar har varit i väldigt många år.
Där har vi en typisk sån bil som görs mycket av färgen tror jag, typ som audi a4 som ser ut som skräp i alla färger utom vitt där den ser extremt bra ut.

9-4X skulle bara se ut som polerad skit på hjul i svart, men jävlar vad den såg fräsch och trevlig ut i vitt! Tummen upp saab (B)
Vetefan om jag hade valt den över en xc60 dock. Jag förknippar inte märket SAAB med höga bilar alls, det ska ju vara smäckert och sportigt. Men men, jag har ändå inte degen till endera :lol:
Lite terapiarbete

Bild

2st färdigtvättade, 2 kvar och sen ska samtliga vaxas. Nöjjer mig nog med bara 2 lager i år ;)

Tvätta bilen tänkte jag hinna med idag också så jag gör nog klart fälgarna imorgon.

Igår så gick jag igenom bilen med cockpitshine och textilrengöring. Testade en ny textilrengöring den här gången:

Bild

Jag lär faktiskt säga att jag fortfarande tycker att den som saab sålde för några år sedan under eget märke är den bästa jag använt, lär försöka få tag på sådan!

Jag gick i alla fall igenom all textil från front till bak inkl. golv och är nöjd med resultatet så när som på förarstolen som iofs ser ren ut men lite mörkare än övriga säten. Då gick jag ändå på den 3ggr :evil:
Till min ursäkt ska sägas att just förarstolen var betydligt smutsigare än övriga redan när jag köpte bilen.

Sen får vi se när jag byter till sommarhjulen, bör inte vara många helger bort. Då står även en rejäl vaxbehandling på tur.
/Anders
Bra att tvätta fälgar på balkongen istället för i badrummet :wink: Frågan är vad grannarna under tycker :-O)

Ja nu börjar det bli dags att städa bilen invändigt. Snart kan jag ta ut dammsugaren utan att den drunknar i snön :)
Textilrengöring är inte helt fel, men det gäller som sagt att hitta en bra produkt :-)-)
Brainy skrev: Sambon sa att jag absolut inte fick rengöra dem i duschen redan när jag plockade av dem från bilen i höstas, hon hade nog inte trott att jag skulle vara så dum att jag gjorde det på balkongen utan att rulla bort golvmattan först :roll:
Toffel :wink:

Duschen går inte sönder
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 78

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!