Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jaha, idag skulle jag ner till Elmia och även på jagrullar-träff i anslutning till mässan. Något som jag sett fram emot riktigt mycket.

Någon mil före Motala så började jag uppmärksamma att bilen släppte ut blårök ibland, stannade på en rastplats utan att hitta något fel. Vi fortsatte åka i hopp om att det inte skulle förvärras men ju närmare motala jag kom desto mer rök blev det.
Tänkte att jag skulle kolla så det fanns olja kvar i motorn så den inte skulle skära ihop helt och finner då att det är på tok för mycket olja i bilen. Luktar ingen bensin och bilen har inte dragit vatten så jag är säker på att det är olja. Stannar på en gds-hall, i hopp om att det ska vara vevhusventilationen som inte klarar det höga oljetrycket och därför släpper ut olja i gasspjället, och tömmer ur lite olja.
Men det blev inte alls bättre, var snarare värre än innan jag rullade in i gds-hallen. Så jag bestämde mig för att prio 1 fick bli att försöka köra hem bilen.

När jag så kom ut på motorvägen efter 5-6mils körning så tyckte jag inte att jag hade sett någon rök på länge så det kanske bara var för mycket olja ändå, det som låg på fel ställe behövde bara förbrännas...
Så jag stämplar på lite, trean, fyran, släpper upp gasen för att peta i femman i dryga 140km/h och ja, jag överdriver inte om jag säger att jag lämnade ett 200meters rökmoln bakom mig som var så tätt att jag i backspegeln inte kunde se bilarna som körde igenom det.

Så jag la mig med farthållaren på 80 igen och fortsatte hemmåt.
Väl hemma så hade vi våra funderingar på att åka Porsche ner istället men klockan var redan halv ett så vi tyckte det blev för sent.

Bilar...
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 78

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]