- mån 04 jul 2016, 01:08
#1090680
900-serien ligger lustigt nog högre i pris än 800-serien.
Din 940 -97a var en turbo, inte en sugis. Och om jag inte missminner mig var enda felet på den sopparelät som gjorde att den inte startade.
900-serien var den sista bakhjulsdrivna volvomodellen, och därmed mer åtråvärd.
940 serien hade en välbeprövad rödblockare, medans 800 serien fortfarande hade en ung vitblockare under huven.
900-serien är mer simpel, dom går att laga med silvertejp^^, 800-serien kräver lite mer innanför pannebenet för att skruva på.
Och slutligen, varför betala så mycket pengar för en icke-fungerande, sork-driven trökomat, när man kan få en fullt fungerande T5a för samma pengar? Eller t om en x70 om man letar runt lite.
800-serien är inte värda ett piss helt enkelt. Dom enda exemplar som är av något typ av värde är R modellerna. Inte ens T5 är värd många kronor. Den uppgraderade serien, s/v70, är inte mycket mer värda dom heller.
Jag har själv skrotat en 855 T5 automat med kass motor(dock mindre kass än din kommer vara efter kamremshaveriet), och jag fick ringa runt bra länge innan jag hittade någon som öht. ens ville hämta skrotet :roll:
Därför jag har sagt från första början att du betalade ett överpris för skrot. Det finns betydligt bättre exemplar för samma, eller kanske t om mindre, pengar som ni gav för denna med halvdöd motor.
Så att få ut ens i närheten av dom pengarna när motorn är kass är lika troligt som att din häst förvandlas till en pegasus.....
Lillarapunzel skrev: Ja, får man 7 000 kr för en sönderrostad 940 -97 med ungefär alla fel en bil kan ha inkl. aldrig blivit servad, varför skulle man inte kunna få 8 000 kr för Blå med rasad motor då? :DJa, det finns många anledningar...
900-serien ligger lustigt nog högre i pris än 800-serien.
Din 940 -97a var en turbo, inte en sugis. Och om jag inte missminner mig var enda felet på den sopparelät som gjorde att den inte startade.
900-serien var den sista bakhjulsdrivna volvomodellen, och därmed mer åtråvärd.
940 serien hade en välbeprövad rödblockare, medans 800 serien fortfarande hade en ung vitblockare under huven.
900-serien är mer simpel, dom går att laga med silvertejp^^, 800-serien kräver lite mer innanför pannebenet för att skruva på.
Och slutligen, varför betala så mycket pengar för en icke-fungerande, sork-driven trökomat, när man kan få en fullt fungerande T5a för samma pengar? Eller t om en x70 om man letar runt lite.
800-serien är inte värda ett piss helt enkelt. Dom enda exemplar som är av något typ av värde är R modellerna. Inte ens T5 är värd många kronor. Den uppgraderade serien, s/v70, är inte mycket mer värda dom heller.
Jag har själv skrotat en 855 T5 automat med kass motor(dock mindre kass än din kommer vara efter kamremshaveriet), och jag fick ringa runt bra länge innan jag hittade någon som öht. ens ville hämta skrotet :roll:
Därför jag har sagt från första början att du betalade ett överpris för skrot. Det finns betydligt bättre exemplar för samma, eller kanske t om mindre, pengar som ni gav för denna med halvdöd motor.
Så att få ut ens i närheten av dom pengarna när motorn är kass är lika troligt som att din häst förvandlas till en pegasus.....