Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev: Ja, får man 7 000 kr för en sönderrostad 940 -97 med ungefär alla fel en bil kan ha inkl. aldrig blivit servad, varför skulle man inte kunna få 8 000 kr för Blå med rasad motor då? :D
Ja, det finns många anledningar...
900-serien ligger lustigt nog högre i pris än 800-serien.
Din 940 -97a var en turbo, inte en sugis. Och om jag inte missminner mig var enda felet på den sopparelät som gjorde att den inte startade.
900-serien var den sista bakhjulsdrivna volvomodellen, och därmed mer åtråvärd.
940 serien hade en välbeprövad rödblockare, medans 800 serien fortfarande hade en ung vitblockare under huven.
900-serien är mer simpel, dom går att laga med silvertejp^^, 800-serien kräver lite mer innanför pannebenet för att skruva på.
Och slutligen, varför betala så mycket pengar för en icke-fungerande, sork-driven trökomat, när man kan få en fullt fungerande T5a för samma pengar? Eller t om en x70 om man letar runt lite.

800-serien är inte värda ett piss helt enkelt. Dom enda exemplar som är av något typ av värde är R modellerna. Inte ens T5 är värd många kronor. Den uppgraderade serien, s/v70, är inte mycket mer värda dom heller.
Jag har själv skrotat en 855 T5 automat med kass motor(dock mindre kass än din kommer vara efter kamremshaveriet), och jag fick ringa runt bra länge innan jag hittade någon som öht. ens ville hämta skrotet :roll:

Därför jag har sagt från första början att du betalade ett överpris för skrot. Det finns betydligt bättre exemplar för samma, eller kanske t om mindre, pengar som ni gav för denna med halvdöd motor.
Så att få ut ens i närheten av dom pengarna när motorn är kass är lika troligt som att din häst förvandlas till en pegasus.....
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev: Ja, får man 7 000 kr för en sönderrostad 940 -97 med ungefär alla fel en bil kan ha inkl. aldrig blivit servad, varför skulle man inte kunna få 8 000 kr för Blå med rasad motor då? :D
Ja, det finns många anledningar...
900-serien ligger lustigt nog högre i pris än 800-serien.
Din 940 -97a var en turbo, inte en sugis. Och om jag inte missminner mig var enda felet på den sopparelät som gjorde att den inte startade.
900-serien var den sista bakhjulsdrivna volvomodellen, och därmed mer åtråvärd.
940 serien hade en välbeprövad rödblockare, medans 800 serien fortfarande hade en ung vitblockare under huven.
900-serien är mer simpel, dom går att laga med silvertejp^^, 800-serien kräver lite mer innanför pannebenet för att skruva på.
Och slutligen, varför betala så mycket pengar för en icke-fungerande, sork-driven trökomat, när man kan få en fullt fungerande T5a för samma pengar? Eller t om en x70 om man letar runt lite.

800-serien är inte värda ett piss helt enkelt. Dom enda exemplar som är av något typ av värde är R modellerna. Inte ens T5 är värd många kronor. Den uppgraderade serien, s/v70, är inte mycket mer värda dom heller.
Jag har själv skrotat en 855 T5 automat med kass motor(dock mindre kass än din kommer vara efter kamremshaveriet), och jag fick ringa runt bra länge innan jag hittade någon som öht. ens ville hämta skrotet :roll:

Därför jag har sagt från första början att du betalade ett överpris för skrot. Det finns betydligt bättre exemplar för samma, eller kanske t om mindre, pengar som ni gav för denna med halvdöd motor.
Så att få ut ens i närheten av dom pengarna när motorn är kass är lika troligt som att din häst förvandlas till en pegasus.....
Min 940 -97 var en vit, manuellt styrd sedan med 135 hk motor. Har för mig att det var 2.3. SE - paket på den. Ingen turbo och inget extra där inte. Däremot hade den bara gått 17 000 mil och haft 1 ägare på alla dessa år.
Kom ju tillslut fram att all dokumentation bara var förfalskad och bluff. Kvittona var förfalskade kopior, likså de blanka besiktningsprotokollen. På 18 år hade den aldrig blivit servad, kamremmen var original, däcken var original, alla lagningar som var på den var bara fusklagningar, rosten (den visade ju sig vara helt sönderrostad!) hade de målats över med tipp-ex, ABSen var paj, ABS-lampan var paj, bränslerelät gick åt flanders and the list goes on.
Denna skit lyckades vi alltså köpa för 18 000 kr - men sälja för 7 000 dito.

Nog för att, som du säger, 850 är mindre attraktivt osv. Men Blå skulle det ju ändå finnas hopp om, ventilsallad eller inte. Den är ju ändå i grunden fin, om än med några småskavanker. Doddan - som 940 vraket kom att kallas (reg.nr. DDL 53*), var ju ett vrak rätt igenom. Big differens!
Och jag håller förresten inte med om att vi betalade något överpris för Blå. Har sett betydligt värre skräp (850) för betydligt högre priser på Blocket....
Användarvisningsbild
av svergie2
Gillar hur du är så mån om att ingen ska veta var du bor, men ändå postar ett Regnummer... Nu vet ju jag var ni bor

Kommer dock inte komma på kaffe, lovar

//Kantig unge.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tyvärr så ligger det många bilar på blocket med ett jäkla fantasi pris (överpris) kolla på S70 kategorin nästa gång på blocket alla ligger ju typ över 10 000 kr även om det är en snikutrustad 2,0 motor :shock: och vissa 2,5T och framför allt T5an ligger över 20 000 kr och närmare 30 000 kr :shock:

Själv gav jag enbart 9000kr för min och jag tycker att det var ett rent fynd då den är så fräsch i övrigt och det är ju ändå turbo i den, visst det är ju bara en LTT men det är inget som jag bryr mig om, faktiskt så gillar jag effekt kurvan som 2,5T har jämfört mot T5an :D
av Lillarapunzel
svergie2 skrev:Gillar hur du är så mån om att ingen ska veta var du bor, men ändå postar ett Regnummer... Nu vet ju jag var ni bor Bild

Kommer dock inte komma på kaffe, lovar Bild

//Kantig unge.
Wait, wait, wait....Jag har ju redan tidigare hintat om vart jag bor? :shock:
Som tidigare när Bilia-verkstäder diskuterades så skrev jag ju något i stil med "den (Bilia-verkstaden) ligger i ena T-orten, jag bor i den norra grannorten på T." Om man öht är någotsånär bevandrad i Sthlms geografi så fattade man redan då. Och det är ju bara orten. Orten är ändå geografiskt sätt hyfsat stor.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Tyvärr så ligger det många bilar på blocket med ett jäkla fantasi pris (överpris) kolla på S70 kategorin nästa gång på blocket alla ligger ju typ över 10 000 kr även om det är en snikutrustad 2,0 motor :shock: och vissa 2,5T och framför allt T5an ligger över 20 000 kr och närmare 30 000 kr :shock:

Själv gav jag enbart 9000kr för min och jag tycker att det var ett rent fynd då den är så fräsch i övrigt och det är ju ändå turbo i den, visst det är ju bara en LTT men det är inget som jag bryr mig om, faktiskt så gillar jag effekt kurvan som 2,5T har jämfört mot T5an :D
Men ändå verkar ju de bli sålda till slut? :shock:
Vi kollade lite på S70 innan vi köpte Blå, men alla som verkade vara något att ha kostade ju typ 25-40 000 kr. I alla fall här i krokarna....

9 000 kr? Vilket kap, din är ju jättefin! :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Tyvärr så ligger det många bilar på blocket med ett jäkla fantasi pris (överpris) kolla på S70 kategorin nästa gång på blocket alla ligger ju typ över 10 000 kr även om det är en snikutrustad 2,0 motor :shock: och vissa 2,5T och framför allt T5an ligger över 20 000 kr och närmare 30 000 kr :shock:

Vi kollade lite på S70 innan vi köpte Blå, men alla som verkade vara något att ha kostade ju typ 25-40 000 kr. I alla fall här i krokarna....

Ja det verkar ju som det :shock:
25-40 000 är ju rena fantasipriser nu vet jag ju inte vad ni kollade på efter för motor för annars så är folk väldigt duktiga på att lägga ut S70 med T5an mellan 25-40 000kr nu var det ju också ett tag sedan jag kollade :roll:

Ja men nu var ju min inte skattad eller besiktigad plus att den kunde stanna lite som, och det fanns inte med några sommarhjul heller. Men jag löste allt relativt billigt :D jag kände ju även att det var värt att lägga pengar då den är så fräsch i lacken och någon rost är det inte heller direkt, finns ett ställe nu som har börjat att rosta men det ska fixas nu under sommaren :D
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:

Ja det verkar ju som det :shock:
25-40 000 är ju rena fantasipriser nu vet jag ju inte vad ni kollade på efter för motor för annars så är folk väldigt duktiga på att lägga ut S70 med T5an mellan 25-40 000kr nu var det ju också ett tag sedan jag kollade :roll:

Ja men nu var ju min inte skattad eller besiktigad plus att den kunde stanna lite som, och det fanns inte med några sommarhjul heller. Men jag löste allt relativt billigt :D jag kände ju även att det var värt att lägga pengar då den är så fräsch i lacken och någon rost är det inte heller direkt, finns ett ställe nu som har börjat att rosta men det ska fixas nu under sommaren :D
De som kostade kring 25-40 000 kr som vi kollade på hade ingen särskild motor (typ 150 hk), var i tillsynes trevligt och rostfritt skick och gått kring 20-25 000 mil med 5-10 ägare.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ok då kan man lungt säga att den var verkligen på tok för dyr :shock:
Var ju inte en bil, utan flera visserligen. Men hade uppfattningen att en schysst, fräsch och trevlig S70 150 hk kostade runt 30 000 kr om den bara gått typ 21-23 000 mil? :shock:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 159

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]