Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Amazonen har en taskig bromstrumma så den går inte genom besiktningen :( Letar efter en bättre trumma...

Skulle skynda mig ut på vägen när jag hittade en lucka att klämma mig in i (förbannade sälenturister) och då började den här lampan lysa. Misstänker att slavcylindern på kopplingen läcker olja men motorn sprutar ju ner allt i sin närhet med annan sorts olja så det är svårt att avgöra :lol:
Bild
Var till volvo och la in en beställning på lite nya presenter till bilen som ska komma på torsdag :D

Sen städade jag garaget och rev lite mer på motorn som ska i :)
Bild

Alla skruvar ligger prydligt uppsorterade i burkar och påsar. Motorfästen sitter kvar än för jag har dom som mall att bygga en pall att ställa motorn jag köpt i.
Bild

Ventilkåpa, kamaxlar, lyftare och kamaxelhus borta
Bild

Inget av det här kommer brukas på den här motorn men däremot flyttas till den aningen sletna och skurna toppen som sitter i bilen
Bild
var bara 6 lyftare som var stumma...

gängpaj...
Bild

något smetiga oljekanaler...
Bild

visst oljeläckage här med
Bild

toppen borta
Bild

kom in lite vatten i motorn när den stod ute utan tändstift...
Bild

ocentrerad kolv :lol:
Bild

fast det kan ju bero på det här, sitter ett 0,7mm bladmått inkilat mellan kolv och cylindervägg :roll:
Bild

[youtube]lyS-9L_75bg[/youtube]

Bild

Blocket börjar bli en aning naket
Bild

Fortsättning följer...
Användarvisningsbild
av päpplet
Så där ja, då vart man kopplingslös :( Har fyllt på mer olja och försökt lufta men även fast det kommer olja är pedalen helt livlös. Måste försöka lyfta upp skiten i morrn och troligen byta nån pryl, tur man har hela kopplingshydrauliken på lager :D

Fick av tråget på motorn idag och jag ändrar "runnit in lite vatten" till runnit in en massa vatten...
Bild

Och va fan är det för bultar vevstakarna sitter fast med?
Bild

Och naturligtvis så har det slagit stopp i skorstenen till pannan så jag får inte upp någon värme heller. Får rulla ut den i solen i morrn så den får tina av misstänker jag
Användarvisningsbild
av päpplet
Hmm där va felet till att kopplingen inte funkade
Bild

Tog en bättre begagnad ur gömmorna och satte dit istället :)
Bild

Tog säkert en timme att lufta den och det blev ändå inte bra så ev kan huvudcylindern vara kass också...
Fick ta till tryckluften och trycka genom oljan med våld innan jag fick ur så pass med luft att den tog igen
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 75

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]