- mån 27 feb 2012, 22:57
Amazonen har en taskig bromstrumma så den går inte genom besiktningen :( Letar efter en bättre trumma...
Skulle skynda mig ut på vägen när jag hittade en lucka att klämma mig in i (förbannade sälenturister) och då började den här lampan lysa. Misstänker att slavcylindern på kopplingen läcker olja men motorn sprutar ju ner allt i sin närhet med annan sorts olja så det är svårt att avgöra :lol:

Var till volvo och la in en beställning på lite nya presenter till bilen som ska komma på torsdag :D
Sen städade jag garaget och rev lite mer på motorn som ska i :)

Alla skruvar ligger prydligt uppsorterade i burkar och påsar. Motorfästen sitter kvar än för jag har dom som mall att bygga en pall att ställa motorn jag köpt i.

Ventilkåpa, kamaxlar, lyftare och kamaxelhus borta

Inget av det här kommer brukas på den här motorn men däremot flyttas till den aningen sletna och skurna toppen som sitter i bilen

var bara 6 lyftare som var stumma...
gängpaj...

något smetiga oljekanaler...

visst oljeläckage här med

toppen borta

kom in lite vatten i motorn när den stod ute utan tändstift...

ocentrerad kolv :lol:

fast det kan ju bero på det här, sitter ett 0,7mm bladmått inkilat mellan kolv och cylindervägg :roll:

[youtube]lyS-9L_75bg[/youtube]

Blocket börjar bli en aning naket

Fortsättning följer...
Skulle skynda mig ut på vägen när jag hittade en lucka att klämma mig in i (förbannade sälenturister) och då började den här lampan lysa. Misstänker att slavcylindern på kopplingen läcker olja men motorn sprutar ju ner allt i sin närhet med annan sorts olja så det är svårt att avgöra :lol:

Var till volvo och la in en beställning på lite nya presenter till bilen som ska komma på torsdag :D
Sen städade jag garaget och rev lite mer på motorn som ska i :)

Alla skruvar ligger prydligt uppsorterade i burkar och påsar. Motorfästen sitter kvar än för jag har dom som mall att bygga en pall att ställa motorn jag köpt i.

Ventilkåpa, kamaxlar, lyftare och kamaxelhus borta

Inget av det här kommer brukas på den här motorn men däremot flyttas till den aningen sletna och skurna toppen som sitter i bilen

var bara 6 lyftare som var stumma...
gängpaj...

något smetiga oljekanaler...

visst oljeläckage här med

toppen borta

kom in lite vatten i motorn när den stod ute utan tändstift...

ocentrerad kolv :lol:

fast det kan ju bero på det här, sitter ett 0,7mm bladmått inkilat mellan kolv och cylindervägg :roll:

[youtube]lyS-9L_75bg[/youtube]

Blocket börjar bli en aning naket

Fortsättning följer...
740 Turbo -87, 740 GL -85, 740 GLT 16V -88, Amazon -65 (evighetsprojektet), mm