Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Den andra skitmotorn kommer jag nog bara spara toppen från då allt annat verkar ha skurit på den :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Dieselsmurfe skrev:Med sina skurna lager :lol: :lol: :lol:
ja en motor som fortsätter gå och gå efter att den skurit finns det inte många som klarar och som dessutom hänger på en s60 med turbosnurra utan problem :lol:
volvoyamha skrev::roll: ....
Du har då en tur alla fall ;)

Vänta du bara snart så :lol:
när tror du är klar med denna motor?? :)
Till sommaren ska väl hela bilen vara klar (hoppas jag)
Användarvisningsbild
av päpplet
Skymtade en annons på garaget.org på en B234 motor hemma i byn som jag högg snabbt som en iller :) 28000 mil, boxar och sånt medföljer, kamremmen gick för 5000 mil sen och då renoverades toppen för 12000kr och allt skulle tydligen ha bytts så det sitter nya ventiler, nya lyftare och troligen nya ventiltätningar och sånt i den.
Vad jag köpte den för, 2000 kr :D

Nya planen blir att helrenovera originalblocket till bilen och borra upp det sen flytta över den toppen så har jag sparat ett antal kronor på att slippa byta lyftare och har motor i 30000 mil till 8) (sen har jag ju delar för att sätta ihop en skaplig topp till den andra motorn)

Mer blästrade bitar till motorn: Fäste till ACkompressorn
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Lite mer grejor har blivit blästrat men vattenröret mellan vattenpumpen och värmepaketet har jag andra planer för nämligen att bocka upp ett nytt i rostfritt och polera :wink:
Bild

Idag fick jag äntligen tummen ur och körde in bilen på smörjgropen och skulle kolla vad det var som skramlade och slog i bakänden. Visade sig inte vara nånting viktigt, bara bromsoket vä bak som satt löst och en bult saknades :lol:

Passade på att se hur underredet klarat vinterns saltade vägar. Lite småfläckar har dykt upp men det såg faktiskt bättre ut än vad jag väntat mig :D
Draginfästning:
Bild

Bild

reservhjulsbalja
Bild

bakre golvplåten har fått ett par stenskott
Bild
slog även ur pluggen här och det rann säkert ur 2 liter vatten som läckt in :roll:

Bild

Golvet som var totalt sönderrostat har klarat sig riktigt bra :)
Bild

Bild

Måste försöka rikta upp domkraftsfästena som har tagit i rätt duktigt
Bild

Bild

Bild

Växellådan är ren och fin fortfarande :)
Bild

Motorn läcker så mycket olja att den börjat tvätta ren sig själv och rostskyddar framvagnsbalken, bara fördelar med andra ord :wink:
Bild

Fick tråkigt så jag skruvade dit mina addon läppar
Bild

Lite spackling och ny färg på det här så :wink:
Bild

Måste få tag på en annan bruksbil snarast och börja riva ner den här i delar (igen) så jag kan laga den sista rosten och få den lackad. Har jobbat ihop och sparat undan tillräckligt så att det borde räcka till en motorrenovering och en fin lackering :D

Sista jag ska göra innan den körs in i garaget är att spola av underredet och göra en riktig underredsbehandling när den är färdig.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 75

Om Volvo spärrat första generationen av […]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]