Lite mer grejor har blivit blästrat men vattenröret mellan vattenpumpen och värmepaketet har jag andra planer för nämligen att bocka upp ett nytt i rostfritt och polera
Idag fick jag äntligen tummen ur och körde in bilen på smörjgropen och skulle kolla vad det var som skramlade och slog i bakänden. Visade sig inte vara nånting viktigt, bara bromsoket vä bak som satt löst och en bult saknades :lol:
Passade på att se hur underredet klarat vinterns saltade vägar. Lite småfläckar har dykt upp men det såg faktiskt bättre ut än vad jag väntat mig :D
Draginfästning:
reservhjulsbalja
bakre golvplåten har fått ett par stenskott

slog även ur pluggen här och det rann säkert ur 2 liter vatten som läckt in :roll:
Golvet som var totalt sönderrostat har klarat sig riktigt bra :)
Måste försöka rikta upp domkraftsfästena som har tagit i rätt duktigt
Växellådan är ren och fin fortfarande :)
Motorn läcker så mycket olja att den börjat tvätta ren sig själv och rostskyddar framvagnsbalken, bara fördelar med andra ord
Fick tråkigt så jag skruvade dit mina addon läppar
Lite spackling och ny färg på det här så
Måste få tag på en annan bruksbil snarast och börja riva ner den här i delar (igen) så jag kan laga den sista rosten och få den lackad. Har jobbat ihop och sparat undan tillräckligt så att det borde räcka till en motorrenovering och en fin lackering :D
Sista jag ska göra innan den körs in i garaget är att spola av underredet och göra en riktig underredsbehandling när den är färdig.