Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Då har du koll på det mesta på bilen nu då med alla mätare. :-)-)
Japp nu har jag koll på nästan allt :)
Lucif3r skrev:Dom stiften såg rejält sotiga ut du... Så den har ju gått allt annat än magert iaf :P

Kan ju kanske bero på att jag startade den så den fick bli lite varm i motorn innan jag bytte tändstiften så jag inte skulle frysa händerna av mig. förut så var dom vita men det var innan jag bytte grenrörspackningarna. Konstigt dom borde ju ha varit svarta då med eftersom bilen feta på med för mycket bränsle.
Skulle aldrig montera biltema stift i någon av mina fordon...
med tanke på att via ebay får man kvalitetsstift som NKG för mycket billigare peng...:)
och sen använder jag bara NKG i mina bilar, förutom Impalan :)
Nu är det ju inte Biltema som gör tändstiften utan det är brisk som såvitt jag vet är en stor tjeckisk tillverkare av stift. Nu är det många som har rekommenderat brisk stiften till mig och har även läst här på forumet annars så skulle jag nog inte ha köpt dom om inte så många rekommenderar dom utan då hade valet blivit NGK :) Men jag förstår dig skulle aldrig själv hälla i Biltema olja i bilen utan kör då heller lite dyrare olja som Castrol eller mobil. Stiften är ju mycket enklare att byta om dom ej skulle vara något bra tillskillnad mot motorolja som inte är något bra och kan ta med sig vevlager och allt annat möjligt.
DayDreamer skrev:Nu är det ju inte Biltema som gör tändstiften utan det är brisk som såvitt jag vet är en stor tjeckisk tillverkare av stift. Nu är det många som har rekommenderat brisk stiften till mig och har även läst här på forumet annars så skulle jag nog inte ha köpt dom om inte så många rekommenderar dom utan då hade valet blivit NGK :) Men jag förstår dig skulle aldrig själv hälla i Biltema olja i bilen utan kör då heller lite dyrare olja som Castrol eller mobil. Stiften är ju mycket enklare att byta om dom ej skulle vara något bra tillskillnad mot motorolja som inte är något bra och kan ta med sig vevlager och allt annat möjligt.
Varför skulle du inte hälla i biltemas olja? Inte dom som tillverkar den heller vet du väl, utan garanterat någon stor tillverkare, typ som detta med tändstiften som det står biltema på men brisk tillverkar ;)

Fast skulle ett tändstift gå sönder så blir det skador med på kolv/ventil osv.. ;)

Kan tilllägga att jag körde min numera sålda V70 -00 2.4 10000mil på biltemas halvsyntet olja utan minsta problem, alltid fina avgasvärden och varken missljud eller problem med motorn, så att biltemas olja skulle vara skit, nää det köper jag inte :) byter hellre oljan ofta, mot att köpa någon svindyr olja och byta sällan så säga :)
Nä någon Biltema olja åker det inte i min bil många som säger att den gör så ventilerna börjar ticka, visst det beror på bil till bil. Jo jag vet att Biltema inte tillverkar den oljan men jag vet inte vem som tillverkar den :). Dessutom så betalde jag bara 50kr mer för mobil oljan så det var ingen att fundera på :roll:
Det står faktiskt inte Biltema på tändstiften utan det står brisk på både kartong och stift :wink:
Absolut dom har bra domkrafter och pallbockar för bra pris som känns stabila och säkra sen så har dom ju verktygen hylsnycklar och annat och dom är skit tycker jag. Har aldrig tidigare dragit så många skruvar och skallar runda som jag gjort med dom verktygen utan nu kör jag proffsverktyg.

Men alla tycker ju olika hur bra kvalité det är på sakerna och vissa saker är ju riktiga måndags exemplar man råkar ut för. Det som är väldigt bra med Biltema är att det är så lätt att reklamera varorna eller byta dom, det är sällan något snack om saken.
Tycker biltemas 10-års-garanti-verktyg fungerar bra. Kör i princip bara med de verktygen när jag mekar. Det enda jag varit missnöjd med var deras T-handtag som känndes lite väl glappt samt en lambdasondshylsa som var alldeles för mjuk. Gällande reservdelar till bilen så blir det biltema före skruvat alla dagar i veckan :)
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 252
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, hu[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel