Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Idag vill jag köra min bil utför ett stup och hämta ut en sån här istället.
Bild
Just därför som jag inte vågar provköra en
Rillee: Inte jag heller. Men min bil ska in på service så snart som möjligt så jag tänkte passa på att provköra om de har en bensinare inne. Får passa på när tillfälle ges känner jag, jobb och 2 barn tar ohyggligt mycket tid från en... :lol:
Idag har han fått stå ute ensam i regnet medan jag har suttit och funderat på hur han mår...Får snart gå ut och prata lite med honom och testa att gå igenom alla lägen på automatlådan och kolla oljan... inte alltid lika lätt att felsöka en ny familjemedlem...
Tvättat ordentligt för första gången på nästan 2 veckor. Har bara blivit Meguiars Wash&Wax Anywhere ett tag när det inte har blivit så skitigt :) Var även iväg och la vantarna på ett par vinterhjul till bilen. Kommer åka på 18" Titania skodda med 235/40-18 Nokian Hakka8 i vinter. :-)-)

Bild
Städat lite invändigt och gett den lite skinnvård. På söndag bär det iväg på semester, 3-400 mil. Med tanke på motorn är det väl lika bra att boka in service direkt :lol:

Den betedde sig skumt idag dock. Ryckte till och var orkeslös vid varje uppväxling. Inte alls kul. Men efter en stund gav den med sig och funkar som vanligt. Hoppas det håller i sig.
Plockat ur gps:en som jag dragit el till bakom instrumentpanelen, detsamma med kabeln till bilkameran så går den snabbt att ta bort och tagit bort blixtljuset bak. Städade även ur mina saker i kupén med och snart är det dags för den att få ny ägare och därmed inte tvätt & kärlek lika ofta, stackarn :wink:
Idag har bilen fått städning invändigt, dammsugit hela saken, och rengjort mattorna, samt gnuggat bort damm och smuts från panelen osv, runt dörrkarmar (där man enbart ser när dörrarna är öppna)

kände mig nöjd sen, inte gjort det sen jag köpte bilen förra året, dock är min alltid mer ren invändigt :)
  • 1
  • 611
  • 612
  • 613
  • 614
  • 615
  • 1912

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]