- tis 16 apr 2019, 21:33
Perra83 skrev:Min PST säger att de inte har bytt några balansaxlar förut. Ändå är det en relativt stor ÅF som säljer många Volvo här i trakten. Verkstadschefen visste heller inget om att det skulle vara problem med balansaxlar på VEA. Det är vad de påstår. De menar också att det inte finns någon ny variant av balansaxelmodul. Så vad gör man? Annan ÅF? En Volvo ÅF borde ju veta lite mera om detta än en privat konsument.Camel skrev:Vår V40 T3 MY17 har också ylande balansaxlar. Det är konstaterat av verkstaden och det blir byte om två veckor. Bilen har rullat 3000 mil. Efter att ha läst om problemet så inser jag att det är risk för att det blir ett byte till i framtiden. men då har garantin gått ut. Det rimliga vore ju att Volvo tog ansvar med en förlängd garanti på balansaxlarna som uppenbarligen har en tvivelaktig konstruktion. Att hänvisa till maskinskadeförsäkringen för konstruktionsfel är inte rumsrent. Om Volvo anser sig behöva stöd av försäkringar borde de teckna en ansvarsförsäkring istället. Vi får se om balansaxlarna börjar yla igen efter bytet och vilka åtgärder som så ska tas.Säg till din PST att du vill vänta med byte tills den nya kommer. Så har jag avtalat med min verkstad. Min garanti gick ut i januari.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."