Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Stopp å bromsbelägg!

Det är ju en massa personangrepp i denna tråd.
Att kalla folk för clown, nörd osv är inte acceptabelt!

Håller till sakfrågan!

/L
av Frigge
ge_219 skrev:fått tag på statistiken ? orka med okunniga folk som tro sig kan bilar....för att de pratar och hör saker på forum....slösa tid på en 0:a
Här finner du svaren på DINA frågor

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1977_normal.html

Rätt nivå o allt :wink:

/Fredrik
av åklagarn
Jaco skrev:Kan bara säga att Volvia gäller VISST på importerade bilar och ävan om importerade bilar inte har precis de paket som finns i Sverige, så brukar de vara helvete så mycket rikligare utrustade... Har importerat många bilar - och jag säger bara, det finns inte en svensk bil som håller skicket och skötsel - ärligt och erfaret talat! Ni som säger att ni aldrig skulle köpa en importerad bil vet inte ett skit vad ni snackar om, punkt och slut.
börjar bilarna bli svårsålda?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:
ge_219 skrev:fått tag på statistiken ? orka med okunniga folk som tro sig kan bilar....för att de pratar och hör saker på forum....slösa tid på en 0:a

/Fredrik
Visste att du hade nåt samband med bosse bildoktorn, samt läser du aftonbladet !?!?!? hehe ännu värre...

Jag gör en ursäkt endast för Loners skull och ingen annan...
Användarvisningsbild
av G-kraft
åklagarn skrev:
Jaco skrev:Kan bara säga att Volvia gäller VISST på importerade bilar och ävan om importerade bilar inte har precis de paket som finns i Sverige, så brukar de vara helvete så mycket rikligare utrustade... Har importerat många bilar - och jag säger bara, det finns inte en svensk bil som håller skicket och skötsel - ärligt och erfaret talat! Ni som säger att ni aldrig skulle köpa en importerad bil vet inte ett skit vad ni snackar om, punkt och slut.
börjar bilarna bli svårsålda?
Jaco, det är inte lönt att diskutera om import bilar, speciellt inte med fredrik. Men jag tackar mycket för din åsikt...
Användarvisningsbild
av Jensen
ge_219:
Bara för att du har en importbil så gör det inte dig till en expert inom
området, alla får ju ha en egen åsikt, alla som inte håller med dig behöver inte ha fel.
När det gäller import kontra sv-sålda så tror jag inte att någon här riktigt kan svara på hur många procent som det fifflas med,men andelen mätarjusterade bilar är klart högre på en importbil vare sig du vill tro det eller ej.
Den informationen som din kompis på Volvoverkstaden ger dig lär knappast stämma med hur dom flesta seriösa verkstäderna jobbar, samma sak där, din kompis säger en sak innebär inte att alla jobbar så.

När det gäller importbilar så innehåller dom definitivt inte mer utrustning bara för att den kommer från Tyskland mm, skillnaden är att du har otroligt mycket mer bilar att välja på än hemma i Sverige.
av Frigge
ge_219 skrev:
Frigge skrev:

/Fredrik
Visste att du hade nåt samband med bosse bildoktorn, samt läser du aftonbladet !?!?!? hehe ännu värre...

Jag gör en ursäkt endast för Loners skull och ingen annan...
Anledningen att jag gav dig länken var för det är mycket bilder o inte såå mycket text :wink:

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Danneman
importerade bilar från tyskland exempelvis kan det vara mindre utrustning på också, typ alla har inte sätesvärme osv..
Och jag för min del har kikat runt på många bilr innan jag bytte nu senast, men det jag ALDRIG SKULLE GÖRA, är att köpa en importerad bil.
Just därför att RISKEN att den kan vara trippad lr nått är mkt större.
Men visst, kan man få en för ett bra pris och leva med ovissheten att det kan vara nått som inte stämmer så... ja , då är det ju bara att köpa.
Det är min syn på det hela.

:)
av NCR
Loner skrev: Att kalla folk för clown, nörd osv är inte acceptabelt!

/L
(Pssst, ni får se till att ta bort ranken "Volvonörd" som bland andra Carman har fort som sjutton då)
Användarvisningsbild
av CarMan
Den här diskutionen är onödig, vi komer ingen vart.

Det ända vi sagt är ju att inportbilar ofta har minder utrustning!

det är ingen som sakt att tyskarna har sämre biler. Även fast dom importbilar jag sett oftast är i dåligt skick. (dom bra bilarna behöver man nog inte lata efter köpare i sverige för att få sålda!)

det finns import bilar som har rikligt med utrustning & som är i bra skick, men dör jag borr så är dom sällsynta!
här är dom flästa i dåligt skick & nästa alla klent utrustade!
Sen så har varenda en presis gått över 12 000 mil om man ska tro mätaren ( presis den mätaställnignen som gränsar till att avgasgarantin slutar gälla & därmed kan inte Volvocars reagera på att mätarställningen inte stämmer, om den skulle komma in på ett garanti jobb)
---------------------

men var det inte att program föra ett tag sedan där dom visa att tyskarn inte är dom som skruvar mätarna, utan den svenska köparen!
dom vkruva inte alltid mätaren till 125000 mil, utan ibland backa man rfrån 45 000 till 25 000 & då är det ju lite svårt att avgöra om mätarställningan stämmer!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]