- sön 02 apr 2006, 22:19
Den här diskutionen är onödig, vi komer ingen vart.
Det ända vi sagt är ju att inportbilar ofta har minder utrustning!
det är ingen som sakt att tyskarna har sämre biler. Även fast dom importbilar jag sett oftast är i dåligt skick. (dom bra bilarna behöver man nog inte lata efter köpare i sverige för att få sålda!)
det finns import bilar som har rikligt med utrustning & som är i bra skick, men dör jag borr så är dom sällsynta!
här är dom flästa i dåligt skick & nästa alla klent utrustade!
Sen så har varenda en presis gått över 12 000 mil om man ska tro mätaren ( presis den mätaställnignen som gränsar till att avgasgarantin slutar gälla & därmed kan inte Volvocars reagera på att mätarställningen inte stämmer, om den skulle komma in på ett garanti jobb)
---------------------
men var det inte att program föra ett tag sedan där dom visa att tyskarn inte är dom som skruvar mätarna, utan den svenska köparen!
dom vkruva inte alltid mätaren till 125000 mil, utan ibland backa man rfrån 45 000 till 25 000 & då är det ju lite svårt att avgöra om mätarställningan stämmer!
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.