- fre 27 jan 2006, 14:50
58: Tack för länken. Jag måste dock handla hos Aukt. Volvohandlare; det finns en del objekt därute som faller mig på läppen, men som sagt de står inte hos Volvohandeln. Någon som tror att en Volvohandlare kan tänka sig att köpa in bilen från annan firma och sedan sälja den vidare till mig? Eller är det kanske orealistiskt att tro det skulle funka?
Har kollat runt lite på aukt. Volvohandlare efter objekt.
Har faktiskt oxå fått en idé om att ev. byta modell till antingen V50 eller V70. Har provat båda modellerna. V50 är förståss mindre i kupen än V70, men inte så mycket i förhållande till S60. Men det finns ju inte några V50 AWD, begagnade, ännu. Får kanske vänta ett slag och ta mig en rejäl funderare. Ska oxå besöka V50 forumet för att se vad ägare har att säga. Det jag vet är att man alltid ska hålla sig ifrån första årsmodellen, i det här fallet -04. Men jag är ju så rackarns nöjd med S60 så det lutar nog däråt iaf..
Volvia har nu, efter halvhårda förhandlingar, gått med på att skriva rekvisitionen till 230´ plus att jag fick ta ut den extrautrustning som inte lämnar "håligheter" efter sig. Bagagerumsmatta, Solgardin, Petflaskehållare, Glasögonfodral (istället för kurvhandtag, ni vet), Cd-ställ och bordet för baksätespassagerarna.
Det blev väl kanske lite mindre ersättning än jag tänkt men inte så fasligt lågt som jag trodde. Det bevisar, återigen, vad som tidigare sagts på forumet, Volvia är bra för bilägarna. åtminstone Inlösen avdelningen. Nu återstår Personskadeenhetens handläggning.
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com