Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Här i tråden är många bra tips om hur du ska agera när det gäller försäkringsbolag och sjukvård, jag håller med om dom alla men ta det lungt och låt det ta sin tid, tänk på att det är mycket som du inte har kontroll på än och det kommer att ta sin tid innan du får kontroll över allt.
Tänk att detta är OK, det får ta tid och blir säkert bra till slut.

Skönt att det finns vittnen till olyckan...
av matzen10
A80TD skrev:
matzen10 skrev:Bilen har under torsdagen besiktigats av Volvias skadeinspektör, tillsammans med verkmästaren. Verkmästaren presenterade en preliminär kostnadskalkyl som inspektören ställde sig tveksam till.
Dock ska både inspektören och verkmästaren återgå till ritbordet och se om en lösning så båda accepterar kan komma till stånd.

Nu börjar då så smått känslan av att leta efter likvärdig bil infinna sig..Har tittat lite på Internet och inte riktigt funnit något intressant, vare sig i Sverige eller nedåt i Europa. Däremot hittade jag en firma i Californien som hade lite en exemplar. Men å andra sidan får man ju ta en importfirma till hjälp så ev. förtjänst uteblir nog relativt det svenska priset. Men det finns så få AWD:er (S60) ute på marknaden!
Ska försöka leta reda på fler länkar och kolla.. Har frågan om import varit uppe förut? Vågar man? Har någon här erfarenhet av importfirma eller importerat själv? Jag ska kolla i forumen mer noggrant! Hittar jag ingen uttömmande tråd så återkommer jag med en ny!

M V H
---< Matz
Vet inte om jag kan vara till någon hjälp, men jag köpte min bil i Tyskland och är ganska nöjd. Det var iofs en V70 D5.

Tack för en läsvärd tråd och hoppas allt löser sig till det bästa :)
Jo, det kan det säkert vara för många! Tror nämligen att det finns många som sneglar söderut när det är dax för ny bil. Jag ska fråga en moderator om det kan vara mening att starta en sådan tråd. Nu finns det iofs en hel del info på internet om detta men det finns inget i detta forum! Å andra sidan är jag inte övertygad om man ska ha en sån tråd i detta forum...Men håll utkik så får vi se om det blir någon!

---> Matz
av matzen10
frilins skrev:Här i tråden är många bra tips om hur du ska agera när det gäller försäkringsbolag och sjukvård, jag håller med om dom alla men ta det lungt och låt det ta sin tid, tänk på att det är mycket som du inte har kontroll på än och det kommer att ta sin tid innan du får kontroll över allt.
Tänk att detta är OK, det får ta tid och blir säkert bra till slut.

Skönt att det finns vittnen till olyckan...
frilins: Precis så är min spntana känsla oxå! Det är tråkigt att gå hemma som en zombie, men det är på den nivån jag är just nu; det blir andra tiden så småningom. Tack för din uppmuntran! :)

--_> matz
av matzen10
Nu blev det då klart att Volvia löser in bilen.
Väntar med spänning på posten måndag/tisdag då "erbjudandet" från Volvia ska komma.
F.ö. kan jag säga att kontakten på Volvia Inlösen är särdeles bra; han t.o.m. bad mig att ta kontakt med han som sålde bilen till mig och få ett dagsaktuellt pris samt att spana av nätet efter liknande bilar så jag kunde bilda mig en uppfattning om hans "erbjudande" var bra eller inte!!
Dessutom var han mycket sympatisk till sinnelaget. Allt detta sammantaget gör att man VERKLIGEN känner sig betydelsefull som kund, eller hur?!! Men nu återstår det att se vad "erbjudandet" är värt oxå..
Har pratat på telefon med säljaren och han sa att firman (Volvoåterförsäljare) skulle ligga på 240-245` för samma bil, dock har han inte haft möjlighet att detaljstudera utrustningsnivån så det kan nog skifta lite åt båda hållen.

M V H
---> Matz
av zenobia
Jag vet att du inte håller med men jag dristar mig ändå att säga Grattis...
Du hittar snart en motsvarande bil som snabbt blir lika "förälskad" i.

:D
av matzen10
zenobia skrev:Jag vet att du inte håller med men jag dristar mig ändå att säga Grattis...
Du hittar snart en motsvarande bil som snabbt blir lika "förälskad" i.

:D
Jodå, det är så många som hoppats på inlösen så det har sjunkit in i min hjärna nu! Och när jag haft tid att fundera lite själv så...det blev nog bäst iaf, med inlösen.
Tackar förresten!
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Grattis. Hoppas du hittar en bil du blir nöjd med!

/Anders
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Tur att det gick bra med dig, eller hyffsat bra iallafall!
Kunde gatt bra mycket varre om han traffat pa annat satt kanske!

Jag tycker INTE du ska reparera bilen, tror ocksa som en del andra sagt att det ar tveksamt om de ens reparerar den.

Jag vet inte, men hoppas iallafall du tillfrisknar forst o framst, sen kommer bilen i andra hand!

Lycka till!

Ps. Har inte de 3 sista bokstaverna i alfabetet, ar i Asien. :roll:
av matzen10
58: Tack för länken. Jag måste dock handla hos Aukt. Volvohandlare; det finns en del objekt därute som faller mig på läppen, men som sagt de står inte hos Volvohandeln. Någon som tror att en Volvohandlare kan tänka sig att köpa in bilen från annan firma och sedan sälja den vidare till mig? Eller är det kanske orealistiskt att tro det skulle funka?

Har kollat runt lite på aukt. Volvohandlare efter objekt.
Har faktiskt oxå fått en idé om att ev. byta modell till antingen V50 eller V70. Har provat båda modellerna. V50 är förståss mindre i kupen än V70, men inte så mycket i förhållande till S60. Men det finns ju inte några V50 AWD, begagnade, ännu. Får kanske vänta ett slag och ta mig en rejäl funderare. Ska oxå besöka V50 forumet för att se vad ägare har att säga. Det jag vet är att man alltid ska hålla sig ifrån första årsmodellen, i det här fallet -04. Men jag är ju så rackarns nöjd med S60 så det lutar nog däråt iaf..
Volvia har nu, efter halvhårda förhandlingar, gått med på att skriva rekvisitionen till 230´ plus att jag fick ta ut den extrautrustning som inte lämnar "håligheter" efter sig. Bagagerumsmatta, Solgardin, Petflaskehållare, Glasögonfodral (istället för kurvhandtag, ni vet), Cd-ställ och bordet för baksätespassagerarna.
Det blev väl kanske lite mindre ersättning än jag tänkt men inte så fasligt lågt som jag trodde. Det bevisar, återigen, vad som tidigare sagts på forumet, Volvia är bra för bilägarna. åtminstone Inlösen avdelningen. Nu återstår Personskadeenhetens handläggning.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]