- tis 11 mar 2008, 22:43
till helgen är jag hemma igen och ska då kolla upp allt ni har skrivit till mig. Jag tar in all information ska ni veta :D
på återseende :D
MVH/Nicklas.
*pettson* skrev:jojo men enl den indikatorklocka jag använder så är ju skivorna inom gränsvärdena för toleransen 0,04-0,08mm. Mina skivor var 0,04mm på Höger sida och 0,05mm på vänster sida. Så jag blir ju tyvär inte klockare för att du skriver att det är ett handhavande fel osv då skivorna enl indikatorn verkar vara i skick. Men det är klart jag tar in den informationen och får finna mig i det. Men då undrar ju jag vad det då kan vara för fel på skivorna som jag orsakat pga dåligt förarbete? för skeva är dom ju inte enl indikatorklockan iaf. Ja det vibbrerar forfaranade och inget fel är ännu upptäckt... klart det kan skada skivorna men om man inte hittar nått fel klart man använder bilen för att köra till jobbet :D jag tänker ju inte ta ledigt från jobbet i en vecka för att fixa två bromsskivor som verkar vara raka men vibbrerar ändå :???:vrålvolvon skrev:om ett fel uppstår efter skivbyte.. där man inte köper nya klossar och inte gör rent naven ordentligt, inte har gjort översyn på oken så att man vet att det är topptopp, så är det inte skivorna som felar. Det är ett handhavandefel som går ut möjligen över skivorna.. då spelar det ingen roll om du handlat biltema eller brembo... vibrerar gör det. Skadar skivorna gör det med i värsta fall.Red Dragon skrev:Jag får nog börja hålla med Pettson om att Du kommer med mera & mera info vart efter. :shock:Alltså farsan sa att det där inte hade någon som helst betydelse, för dom är inte snedslitna utan det är som att det har legat nått ivägen och tagit bort en liten del av ena långsidan av belägget typ längst ut i kanten på slitytan. men som sagt så funkade det ju klockrent med dom gammla skivorna... enda felet på dom var några värmesprickor och det var därför jag bytte dem. Men om ett fel uppstår precis efter man bytt bromsskivor så måste det ju vara skivorna? sen så har det sagts här på forumet att det inte har någon betydelse om man byter belägg då skivan redan verkar vara skev.
Om nu bromsklossarna är så illa slitna..att de t.om är snedslitna, så tror väl fan
att man byter dem. Jag trodde att dina bromsklossar var fräscha. :(
MVH/Nicklas.
till helgen är jag hemma igen och ska då kolla upp allt ni har skrivit till mig. Jag tar in all information ska ni veta :D
på återseende :D
MVH/Nicklas.
Kör så de ryk...