- fre 03 okt 2014, 08:33
Grattis till nya bilen. Jag ska nog få min nästa vecka. Hur ser du att det är aut.nivåreglering?
Moderator: Moderatorer
Johanu71 skrev:Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.+ hårdare fjädring, varför vill man då ha en XC70 och inte en V70 AWD?
Dem är dessutom 15mm lägre en vanliga XC70 enl. specen, men det är väl inget som direkt märks i praktiken.
Johanu71 skrev:Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.Enligt min säljare så är inte sportchassit på XC70 Sport sänkt 15mm. Det är endast V70 med sportchassi som är sänkt. Kanske inte detta stämmer med verkligheten? I vilken spec står det att XC70 Sport är sänkt?
Dem är dessutom 15mm lägre en vanliga XC70 enl. specen, men det är väl inget som direkt märks i praktiken.
5cylindrar skrev:Min ÅF sa 15mm sänkning till mig. Jag jämförde med min spec på förra bilen (XC70 D5 AWD MY12) och den säger 14mm lägre på min D4 AWD MY15.Johanu71 skrev:Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.Enligt min säljare så är inte sportchassit på XC70 Sport sänkt 15mm. Det är endast V70 med sportchassi som är sänkt. Kanske inte detta stämmer med verkligheten? I vilken spec står det att XC70 Sport är sänkt?
Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]