Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Grattis till nya bilen. Jag ska nog få min nästa vecka. Hur ser du att det är aut.nivåreglering?
av Johanu71
Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.
Dem är dessutom 15mm lägre en vanliga XC70 enl. specen, men det är väl inget som direkt märks i praktiken.
av HakanF
Johanu71 skrev:Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.
Dem är dessutom 15mm lägre en vanliga XC70 enl. specen, men det är väl inget som direkt märks i praktiken.
+ hårdare fjädring, varför vill man då ha en XC70 och inte en V70 AWD?
Användarvisningsbild
av crumpets
Smaksak, går ju att ställa frågan tvärtom. Om man nu kan få allt bra som kommer med ökad höjd, men nu med så bra hårdhet att den inte gungar runt som ett slagskepp, varför nånsin välja vanlig V70 AWD?
av 5cylindrar
Johanu71 skrev:Man ser det inte inne i bilen. Man får krypa in under och kolla dämparna. Men alla XC70 Sport Edition har sportchassi med aut. nivåreglering som standard.
Enligt min säljare så är inte sportchassit på XC70 Sport sänkt 15mm. Det är endast V70 med sportchassi som är sänkt. Kanske inte detta stämmer med verkligheten? I vilken spec står det att XC70 Sport är sänkt?
av Johanu71
5cylindrar skrev:
Enligt min säljare så är inte sportchassit på XC70 Sport sänkt 15mm. Det är endast V70 med sportchassi som är sänkt. Kanske inte detta stämmer med verkligheten? I vilken spec står det att XC70 Sport är sänkt?
Min ÅF sa 15mm sänkning till mig. Jag jämförde med min spec på förra bilen (XC70 D5 AWD MY12) och den säger 14mm lägre på min D4 AWD MY15.
Kollade också på volvocars.se under teknisk data på XC70 och där visar det sig att alla varianter av XC70 är 1604mm höga utom D4 AWD Automat som är 1590mm hög, alltså 14mm lägre. Verkar inte ha med sportchassit att göra trots allt utan just konfigurationen D4 AWD Automat som skiljer sig mot alla andra XC70. Någon som vet varför just den konfig. är lägre än de andra?
av s6025t
Nu är det ändrat på bygg din bil så nu vet man inte om det är nivåreglering på sport längre
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?