Moderator: Moderatorer

Blev en dryg timme i den lokala GDS-hallen idag i form av b.la. utvändig tvätt, tvätt av mattor, klädseltvätt fram och avtorkning av paneler.
jimlindeborg skrev:fjohan82: Jäklar då hann du med mycket på en timme :D Brukar ta en timme för mig att göra en utvändig tvätt, torka och applicera snabbvax :D
Ja det blev en effektiv timme. Inser att bilen kommer se lika hemsk ut nästa helg igen... :roll:
Tvättade V60n.
När pollett nr 2 var slut hade jag inte torkat klart. Fick stoppa i en till för att få tillbaka belysningen. Knappt 1.5h tog det för en utvändig tvätt. Bra blev det. Inga synliga tjärfläckar eller flygrost.
Nästa helg måste jag behandla alla rutor så vatten rinner av ordentligt. Har inte bestämt om jag ska behandla med Aquapel eller PPS.
Fyllt på spolarvätska, torkat av: ytterspeglar, framsidorutor, strålkastare, NBB 225erna inklusive ut- och insida på transparanta stenskottsskydden, kollat: motorolja, servoolja och vatten.

Lite Volvokuriosa: under helgen har 3 av varandra oberoende personer på 14, 21 och 57 år som är ganska ointresserade av bilar sagt: såg att Markoolio hämtat ut en ny Volvo, den va väldigt snygg :)
(Var tvungen att söka och hittade på Instagram att han hämtat ut en grå matt XC90 R-design)
Så han kör inte runt med sin pruttomobil längre, ifrån tv programmet Dr. Mugg?
Perra: såg du det på arga snickaren när han var med eller? ;)
  • 1
  • 511
  • 512
  • 513
  • 514
  • 515
  • 1912

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset