...

Moderator: Moderatorer

Jag har klämt fast min andra kamera bak vid det vänstra nackstödet. Mellan nackstödet och själva baksätets rygg var det precis lagom för att hålla den på plats. Inte optimalt kanske men jag hade inte kabel nog att få kameran hela vägen till bakrutan, plus att jag då skulle behövt gå upp i taket för att kunna öppna luckan utan att ha lite bakelproblem. :)

Kan fixa en bild och lägga upp sen..
Fixade det direkt..
Så här har jag satt den. Det är kanske lite temporärt (i nått år eller så...) tills jag får någon idé om att dra ström på annat sätt. Nu går den in mellan sätena och sen fram under ryggstödet på vänster sida av bilen, under listen vid sidan och sen under mattan till uttaget i baksätet.

Bild

Bild

Jag har dock lite problem med skärpan. Kameran envisas med att fokusera på bakrutan. Jag ska försöka zooma in lite så att det inte blir så mycket stolpar och inredning i bild, då kanske det blir bättre.
Tackar!
Nu fick man noterat att den kan om man har otur fokusera fel om man har den för långt fram, och fel perspektiv om man har den för långt bak.
Men mitt i bagagerummet kan man ju inte ha den... ;)
Då blir det nog till att försöka ha den så långt bak som möjligt trots allt, har ju tändningsplus vänster bak som man kan använda sig av så det passar väl bäst egentligen. Och huvudsaken är väl att man har film på en eventuell händelse oavsett varifrån man filmar :)
av 9070
Varför inte sätta fast den i taket, plast delen där bagagebelysningen sitter? Och sen köpa en längre kabel och dra den längs listerna, antingen vid golvet eller taket. Då borde fokusen bli bättre. Bara en idé
Känns som att vinkeln blir lite väl brant nedåt för att komma under kanten på bakluckan som går ned en bit från taket. Sen är jag sjukt nervös när det gäller att göra åverkan och hål i bilen. Speciellt för en sån här sak som man troligen inte låter sitta kvar vid försäljning.
Blev montering ikväll :)
Det finns ju tändningsström bak på vänster sida på 855, bara att montera en kontakt där för att få ström och sen bara dra kabeln bakom panelerna upp till kameran.
Sen blev det till att fixa en platta för att kunna montera sugkoppen, blev en bit plexiglas och dubbelhäftande tejp.
Det är mest ett test nu, får se ifall det fungerar!

Bjuder på ett par bilder iaf :)

Bild
Bild
Bild
Bild
av 9070
Behöver ju inte göra nån åverkan, räcker ju med http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Ko ... and-35900/.
Eller så mekar du ihop en liten stålskena som sitter mellan plasten och taket och sen sätter du fast kameran på skenan
Hittade en text som någon som bott i Ryssland i 12 år som förklarar lite varför det finns så många kameror, och varför det blir så många olyckor. Jag håller intre riktigt med om alla hans slutsatser, men man kan förstå lite mer om vad som försiggår i hjärnorna på förarna som vi suckar åt.
:)
http://www.carenvy.ca/2013/09/russians- ... d-driving/
Ny liten film..

Speciellt sista klippet var lite adrenalinframkallande.. En sopa som kör många ton sopor vill man helst inte ha in i sidan.

Vet inte om det märks så tydligt.. men jag tvärnitar verkligen.

[youtube]O-S7XJ4yuw4[/youtube]
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 356

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?