Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena folket
Tyvärr startar inte bilen och jag har slut på idéer på vad som kan vara problemet. Startmotorn går och det kommer soppa, men ingen antändning.

Lite bakgrund om bilen:
Innan jag tog hem bilen hade den stått i ett garage i 5 år sedan körde jag hem den utan några problem, men dagen efter så startade den inte. Det visar sig att dieseln i bilen hade blivit lite väl gammal, tjocknat och förstörd något. Nåt som kanske är värt att nämna har bilen enbart en mekanisk högtrycks bränslepump vid motorn. Motorkod: D4164T. 1.6 D DRIVe D4164T (80 kW). Fick felkoderna P0251 och P0087

Mina åtgärder:
*Gjorde rent tanken och bränsle ledningar (dieseln hade blivit tjock som sirap).
*Bytt bränslefilter, spridare, tankgivare och luftat bränslesystemet.
När jag luftade systemet hör man att det surrar lite från bränslepumpen på motorn och kommer också bara ren diesel utan luftbubblor från returslangen.

Om någon har en idé om vad jag kan testa här näst är jag väldigt tacksam! :-D Om det behövs mer detaljer svarar jag gärna.
(Skrev en annan tråd om samma bil för många månader sedan om nån känner igen det här) :oops: :-D
S80 2011 (D4164T) startar inte

Tjena folket Tyvärr startar inte bilen och j[…]

Det är inte så att hon nästan f&ar[…]

Hej! Va tvungen att byta multiremmen efter 4&arin[…]

Besiktade bilen , Utan anmärkning Det enda ja[…]