Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

brallan skrev:Ok, nu har jag ett objekt som jag försöker få rätsida på, är det ett bra köp?

XC70 D5 AWD Ocean Race Edition(Blå) -09
18000mil(kamrem bytt 1mil sen)
Automat
Vinter+sommardäck
Teknikpaket(inkl. keyless)
Herrgård med elbaklucka
Svart skinn
4 ägare
Ingen Dragkrok

Nå, ska jag avskräckas av milen och ägare? Den såg kanon ut, både inne o ute. De begär 199.000 för den o jag hinta om 180 som han slog ner på, dock pratade jag med en kompis som är säljare på Bilia, han pratade med sina kollegor som tyckte den kunde gå för allt mellan 160-180 MAX! Vad tror ni? Ska man passa, eller försöka med 180 ändå? Stå på sig.
Nå, vad tror ni, är 185 för denna ett bra köp, eller för dyrt? Jag tror som sagt inte jag kan få ner den till 180, det kommer han inte gå med på.
Tycker du borde få den för 180. Har själv spanat på xc70 08-09 d5 awd 15-19k mil, och dom finns ju från 160 och uppåt..

Jag har däremot lite funderingar som du eller nån annan kanske kan hjälpa till med?
Ska kamremmen bytas vid 18 och vad kostar det ungefär?
Hur ofta ska partikelfiltret bytas och vad kostar det?
Något annan man bör tänka på om man köper en långmilad xc70?
Är väll ocean blå färgen som kostar lite extra :-)
Så var det när jag leta efter min.

Har inte XC 70 gått ner i pris tyckte dom var mycket dyrare förut. Inte visste jag att man kunde köpa en så ny bil som 09 för så lite nu. Hitta en som var utsatt 13 april för 157 tusen på blocket just nu. Men kanske något knepigt på den som gör att den var så billig verkar som man får ge runt 200 för mer intressanta alternativ. Verkar svårt att hitta bensinare till salu undras vad en T6 landar på?

Med vänlig hälsning,
Andis
Daljoo skrev:Tycker du borde få den för 180. Har själv spanat på xc70 08-09 d5 awd 15-19k mil, och dom finns ju från 160 och uppåt..

Jag har däremot lite funderingar som du eller nån annan kanske kan hjälpa till med?
Ska kamremmen bytas vid 18 och vad kostar det ungefär?
Hur ofta ska partikelfiltret bytas och vad kostar det?
Något annan man bör tänka på om man köper en långmilad xc70?
Jo, jag ska ringa imorn o se vad han säger, ska försöka hitta en deal, känner att utrustningsmässigt lär jag inte hitta någon under 200k, om jag vill ha lägre mil. Vi pratade i svängarna om 16k mil men då kör man 1½ år, sen blir det kamremsbyte som du säger, vid 18k mil som ingår i "stora" servicen o de prislappar jag hört, landar på 9000kr, något som jämnar ut sig med nån tusenlapp hit o dit. Återkommer med uppdateringar.
Det är ju bara du som avgör om priset är för högt

Men som du säger Är bilen fräsch in/utv och har den utr som du önskar Så kan detta vara värt några kronor xtra för att få det man vill ha utan att kompromissa skall du sedan ha bilen så länge som du säger så vad är 10000:- då
Att köpa en bil där priset är rätt men "fel" utrustad då kanske du byter bil tidigare än tänkt och det är inte heller ekonomiskt rätt
Bilen skall kännas BRA för dej att hänga upp sig på tex 5000:- kanske du ångrar om du låter denna gå dej förbi

Ocean race bilarna stå lite högre Kan tänka mig att färgen ger den ett högre affektionsvärde För snygg det är den spec nypolerad
Ångrar ibland att jag sålde min 06 Xc ocean race för bytet till min nuvarade Xc 08 men men inget att tänka på nu gjort är gjort.

Lycka till du kommer inte att bli besviken en underbar bil med en läcker färg Frågan är bara kommer du att få köra den eller är det "gumman"

//Gooose
gooose skrev:Det är ju bara du som avgör om priset är för högt

Men som du säger Är bilen fräsch in/utv och har den utr som du önskar Så kan detta vara värt några kronor xtra för att få det man vill ha utan att kompromissa skall du sedan ha bilen så länge som du säger så vad är 10000:- då
Att köpa en bil där priset är rätt men "fel" utrustad då kanske du byter bil tidigare än tänkt och det är inte heller ekonomiskt rätt
Bilen skall kännas BRA för dej att hänga upp sig på tex 5000:- kanske du ångrar om du låter denna gå dej förbi

Ocean race bilarna stå lite högre Kan tänka mig att färgen ger den ett högre affektionsvärde För snygg det är den spec nypolerad
Ångrar ibland att jag sålde min 06 Xc ocean race för bytet till min nuvarade Xc 08 men men inget att tänka på nu gjort är gjort.

Lycka till du kommer inte att bli besviken en underbar bil med en läcker färg Frågan är bara kommer du att få köra den eller är det "gumman"

//Gooose
Jo det känns som du säger, att det är hellre utrustningen som är prio 1, priset kommer i kombination till utrustningen men bör fortf. hållas i aspekt, vad betalar jag för, hur mycket extra blir det eg. och är jag villig att låta denna passera bara för att det är "ett par" mil extra.
Min första färg var vit, kan vara "statusen" man får på vägarna med den, men å andra sidan, vem vill hamna bakom någon som konstant kommer hålla -10km/h bara för att de tror man är polis :D

På din fråga om vem som kommer få köra denna så kan jag säga att jag kör till 99% av ggerna så tror inte det lär bli problem i framtiden att bibehålla den procenten, kan bjuda på 1-2% kanske ;)
Innan tyckte jag 200.000 kunder vara billigt för en beg XC70 -09 .....

Men nu när du kan köpa en flång ny XC70 för 329.000 my 13 med noll mil, momentum, xenon, helläder, värmre, tidur, parkvarn, regensensor, hp stereo, bluetooh, full vagnsskada, fulla garantier, nya bräsnlesnåla sekventiella dubbelturbon, citysafety osv som inte ens finns till den gamla så känns det dyrt....

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc70/ ... 8cv7sMALAA

Det blir nog bra mycket dyrare i längden med den beggade...
VolvoB20 skrev:Innan tyckte jag 200.000 kunder vara billigt för en beg XC70 -09 .....

Men nu när du kan köpa en flång ny XC70 för 329.000 my 13 med noll mil, momentum, xenon, helläder, värmre, tidur, parkvarn, regensensor, hp stereo, bluetooh, full vagnsskada, fulla garantier, nya bräsnlesnåla sekventiella dubbelturbon, citysafety osv som inte ens finns till den gamla så känns det dyrt....

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc70/ ... 8cv7sMALAA

Det blir nog bra mycket dyrare i längden med den beggade...
Hur kul är den 'rena' för 329 då? Du får ju mata på åtminstone 40-50 papp till innan den är någorlunda utrustad.

/Martin
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat