- sön 19 jun 2011, 15:27
7500 mil, visst hade ett restvärde på 50% (175.000) varit super för en XC70 My10 D5 med nya dubbelturbon men det är ju totalt orealistiskt
Risken är väl att min går för 275.000 (det är ju inte jag som värderar bilen) och då har den ju bara haft 2000 kr/månad i värdetapp, rena spabössan, alltså skulle man köpt den själv och aldrig haft förmånsbil. ??:-/ .
andreas_lofgren skrev:Hur långt kommer din bil har gått när du ska lämna tillbaka den?Tvärs om, jag hoppas köpa loss den själv privat då jag gillar bilen skarpt och det är så himla dyrt att köra förmånsbil.
Räknar du med att sälja den privat?
7500 mil, visst hade ett restvärde på 50% (175.000) varit super för en XC70 My10 D5 med nya dubbelturbon men det är ju totalt orealistiskt
andreas_lofgren skrev: Tittar man vad sparsamt utrustade 10k milare går för som utpris så ser kalkylen inte riktigt bra ut om du tänkt byta inDen där är ju två år äldre, har gamla singel 185 turbon och har gått dubbelt så långt.
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... ?ca=11&w=3
Risken är väl att min går för 275.000 (det är ju inte jag som värderar bilen) och då har den ju bara haft 2000 kr/månad i värdetapp, rena spabössan, alltså skulle man köpt den själv och aldrig haft förmånsbil. ??:-/ .
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.