- ons 15 dec 2010, 16:05
Självklart vore det bästa om man bara kunnit starta bilen och under tiden man skrapat rutorna så blev torkarna upptinade av luftsystem/värmeslingor. För min del har det dock aldrig inneburit några problem att lossa de fastfrusna torkarbladen och varsamt rengöra dom innan färd, inga problem efter det.
VolvoB20 skrev:Skrapa loss i brist på bättre ordval i stridens hetta, ändra det till 'varsamt ta loss fastfrusna torkarblad från rutan'..viktore skrev:för att ni inte ids skrapa loss dom? :lol:Skrapa loss ?:-/
Jag vill inte hacka loss dem från rutan med skrapa , gummit tar ju megastryk, idealet är ju om defrostern fått dem all lossna från rutan så man kan fälla upp dem och göra rent dem från rutan,
Självklart vore det bästa om man bara kunnit starta bilen och under tiden man skrapat rutorna så blev torkarna upptinade av luftsystem/värmeslingor. För min del har det dock aldrig inneburit några problem att lossa de fastfrusna torkarbladen och varsamt rengöra dom innan färd, inga problem efter det.