- tis 28 okt 2008, 02:50
#228923
Köper hellre lokalt då det alltid blir billigast totalt sett så. Vissa fulingar har "lockpriser" på däck men vill ha 125kr+/st för påläggning av ynka 13":are och upp till 200kr/st för 17"+ och då blir "bra pris" "rena ockerpriser" på totalpriset och som jag sa är 929kr för NF 5 rena rånet med tanke på hur dåligt dom hamnar i tester numera för priset är långt ifrån allt.
Fluffen: Det var förra årets tester det, nu är det andra resultat som gäller och att köpa däck på gammla meriter håller ALDRIG i längden utan man utgår från dom tester som gäller när man köper dom. Verkar som många gör så ändå, annars skulle inte NF5 sälja ok. enligt ER.
Förra året låg Nordfrost i topp i vinterdäckstester. Tror du ER att vintern har förändras på 1 år det tror inte jag i alla fall.
Det som har hänt är att andra tillverkare har kommit ikapp och en del förbi det kan vi bilåkare bara ta som en postiv trend att vinterdäcken förbättras. Men däremot tycker jag att du är lite väl trångsynt som anser att ett däck som låg på topp förra året nu skulle vara ett skitdäck.
Det finns 2 däck som i dagsläget skulle kunna anses bättre än Nordfrost det är Hakka och ContiWinterViking 2 men sedan är det Nordfrost 5. Nu talar jag om dubbdäck för att jämföra med dubbfri som inte håller måttet i en riktig krissituation med ishalka som är värdelösa i sådana förhållanden och jag vill ha däck som är bäst då vädret är som sämst!
Men du har ju rätt i en sak i alla fall, det är ju din plånbok som drabbas.
Fluffen: Det var förra årets tester det, nu är det andra resultat som gäller och att köpa däck på gammla meriter håller ALDRIG i längden utan man utgår från dom tester som gäller när man köper dom. Verkar som många gör så ändå, annars skulle inte NF5 sälja ok. enligt ER.
Förra året låg Nordfrost i topp i vinterdäckstester. Tror du ER att vintern har förändras på 1 år det tror inte jag i alla fall.
Det som har hänt är att andra tillverkare har kommit ikapp och en del förbi det kan vi bilåkare bara ta som en postiv trend att vinterdäcken förbättras. Men däremot tycker jag att du är lite väl trångsynt som anser att ett däck som låg på topp förra året nu skulle vara ett skitdäck.
Det finns 2 däck som i dagsläget skulle kunna anses bättre än Nordfrost det är Hakka och ContiWinterViking 2 men sedan är det Nordfrost 5. Nu talar jag om dubbdäck för att jämföra med dubbfri som inte håller måttet i en riktig krissituation med ishalka som är värdelösa i sådana förhållanden och jag vill ha däck som är bäst då vädret är som sämst!
Men du har ju rätt i en sak i alla fall, det är ju din plånbok som drabbas.
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15